Nyfiken om lack man kan rolla

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
20 juli 2010 · 2 405 Inlägg

Mors, satt och diskuterade lite med vännerna och en påstog att de fanns en bil lack du skall rolla på, då min tanke är att den skall va mattsvart borde de bli ett rätt bra resultat tycker jag.

Har en bil som skall lackas och tänkte att jag lika gärna kan färg testa på denna bil innan jag lackar min audi. Blir de bra kan man köra audin med, om detta fungerar vore de rätt bra med en lack som man smidigt får på om man kör bana och någon trycker till kjolarna i en kurva eller liknande smile

Någon som hört om detta och i så fall va kostar de, var finns de och hur är resultatet?

Grymt tack på förhand:D

Senast redigerat av psyco (20 juli 2010)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
vdP
20 juli 2010 · 2 Inlägg

rolla på färg går aldeles utmärkt, men då ska du ha en 2K färk ingen "billack"(vatenbas). maskera allt som inte ska målas, matta ner resten med 600 eller finare, rolla bilen med skumgummiroller, våtslipa om du inte är nöjd med tyan.

de blir ju ok, men viste de blir inte 100, men de e biligt

Knugcab
20 juli 2010 · 5 111 Inlägg

Är det verkligen riktigt bra att rolla 2K färg? Tycker den borde härda ihop för fort och att en 1K vore bättre som tar lite mer tid på sig att flyta ut... Kan väl ha fel också...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
20 juli 2010 · 2 405 Inlägg

Tanken är att den inte ska flyta ut för mycket iom att den skall bli matt rollar du får du den lite luddiga ytan smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
MrMiyagi
21 juli 2010 · 183 Inlägg

att rolla en matt färg så det blir snyggt är omöjligt, det ser bara sunkigt och billigt ut. men det passar skitbra på äldre bilar som volvo typ. du kommer få apelsinskals effekten oavsett vilket färg du köper. är det din audi som ska lackas så skulle jag göra allt för att du inte skulle rolla den, det skulle bara sänka värdet på bilen och att det ser jävligt sunkigt ut på en annars så fin lack

edit: e lite full så meningarna e inte helt korrekta men budskapet står jag för

Senast redigerat av MrMiyagi (21 juli 2010)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
21 juli 2010 · 2 405 Inlägg

Mjo har pratat med några så de lutar åt att skicka in audin till lackeraren spraya mattsvart e ett helvete om man vill ha de jämt. Men rovern är väl ingen bil jag bryr mig om så mycket tongue kanske ska köpa 2 k lack och ta sprutan ett varv då

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
turboforssen Telge Drifting Team
21 juli 2010 · 5 398 Inlägg

MrMiyagi skrev:
att rolla en matt färg så det blir snyggt är omöjligt, det ser bara sunkigt och billigt ut. men det passar skitbra på äldre bilar som volvo typ. du kommer få apelsinskals effekten oavsett vilket färg du köper. är det din audi som ska lackas så skulle jag göra allt för att du inte skulle rolla den, det skulle bara sänka värdet på bilen och att det ser jävligt sunkigt ut på en annars så fin lack

edit: e lite full så meningarna e inte helt korrekta men budskapet står jag för

bara för att du inte kan det så är det inte omöjligt .
men det krävs mer tid för att få det bra.
denna kille har lyckats bra http://www.rickwrench.com/index79master … paint.html

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 juli 2010 · 2 405 Inlägg

Rätt värktyg och bra grund går allt. Vitt tror jag e lättare att få utan att få de flammigt men vå får se ska testa nu iaf smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Tubriken
10 augusti 2010 · 156 Inlägg

ÄR det biltema Enamel färg ni använde då eller vad heter färgen. funderar rolla min Celica med vit och röd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang