3136
Sök

Saab 9000 koppla in lambdan , (brottom)

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
min ecu är en bosch jetronic ( 0 280 000 584 ) , och jag köpte nyligen en lambdasond till bilen , men pga att jag har krånglat en hel del med elsystemet så hittar jag inte vart jag ska koppla in lambda, jag undrar vilken kontakt på ecu , lambda går till och hur kopplar man in resten av lambdasonden ( 3 kablars sond) , ( de mesta av originala elsystemet finns kvar men jag hittar inte kontakten, så  första möjlighet är att hitta rätt sladd från ecu och spåra ner kondakten , eller skapa en egen inkoppling för lambda )

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

5 710 Inlägg
10 augusti 2010
Kontakten sitter under akvarielocket på vänster sida. Akvarie=området nedanför framrutan.

MVH Jonas
..............

595 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Kontakten sitter under akvarielocket på vänster sida. Akvarie=området nedanför framrutan.

meen vilken kontakt år de på ecu ( vilken av dem 35)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

595 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare

ok det är en start , jag spårade kabeln från pin 24 , ( den hade kabeln från pin 5 flätad runt den) , och jag kom till en kontakt, med 4 kopplingar , där den första kommer från pin 24 , nästa var tom , tredje var helsvart, och fjärde var blå med röd streck .
( bilduppladdning funkar inte just nu så jag får beskriva med ord)
hur kopplar jag vidare därifrån till lamdasondens 2+1 kondakt

Sök