knärter i högtalarna när jag startar cdn!

Nicki Arklöv
6 november 2006 · 67 Inlägg

det smäller till i högtalarna när jag slår på tändningen! även när jag slår på cdn!

vad beror det på?

ström kabel för nära rca kabeln? inställning på steget?

/mvh

Kojloj
6 november 2006 · 458 Inlägg

Nicki Arklöv skrev:
det smäller till i högtalarna när jag slår på tändningen! även när jag slår på cdn!

vad beror det på?

ström kabel för nära rca kabeln? inställning på steget?

/mvh

Ja, kanske kolla alla kablar ordentligt så att inga strömkablar korsar lågnivån, kolla så
jorden sitter på ordentligt eller om det jordar ordentligt..

ryttersson
6 november 2006 · 454 Inlägg

haha "knärter" det... jag har aldrig gillar knärtningar smile

Nicki Arklöv
6 november 2006 · 67 Inlägg

jag har gjort 3 stycken ordentliga jordningar! o allt sitter har dragit 3 stycken RCA på den vänstra sidan och 1 ström kabel på den högra men ärju ganska svårt att undvika att inte RCAn och ström kabel ligger nära varandra när man har 3 steg vågrätt!

några ider om hur jag ska kunna skilja på dem bättre? linda in dem med något där dem ligger nära varandra?

ErskPersk Svindåre
6 november 2006 · 1 433 Inlägg

så är det i syrrans bil åchså! då knäpper det till åsså trycks membranet utåt.... fel??

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Kojloj
6 november 2006 · 458 Inlägg

Nicki Arklöv skrev:
jag har gjort 3 stycken ordentliga jordningar! o allt sitter har dragit 3 stycken RCA på den vänstra sidan och 1 ström kabel på den högra men ärju ganska svårt att undvika att inte RCAn och ström kabel ligger nära varandra när man har 3 steg vågrätt!

några ider om hur jag ska kunna skilja på dem bättre? linda in dem med något där dem ligger nära varandra?

Har du kopplat alla högtalare rätt jag menar - på - o.s.v? Ja, det är alltid bekymret när man har steg kors och tvärs det går nästa inte att komma undan.. Men testa att isolera dom lite
då, med aluminiumfolie big_smile..

Men du kan ju testa..

Senast redigerat av Kojloj (6 november 2006)

alexus65
6 november 2006 · 152 Inlägg

Troligtvis har du bränt signaljorden i cd spelaren, sök på forumet för mera info.

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Nicki Arklöv
6 november 2006 · 67 Inlägg

alexus65 skrev:
Troligtvis har du bränt signaljorden i cd spelaren, sök på forumet för mera info.

va? cdn är alldeles ny har just instalerat den! en Alpine btw!

Nicki Arklöv
6 november 2006 · 67 Inlägg

Kojloj skrev:

Nicki Arklöv skrev:
jag har gjort 3 stycken ordentliga jordningar! o allt sitter har dragit 3 stycken RCA på den vänstra sidan och 1 ström kabel på den högra men ärju ganska svårt att undvika att inte RCAn och ström kabel ligger nära varandra när man har 3 steg vågrätt!

några ider om hur jag ska kunna skilja på dem bättre? linda in dem med något där dem ligger nära varandra?

Har du kopplat alla högtalare rätt jag menar - på - o.s.v? Ja, det är alltid bekymret när man har steg kors och tvärs det går nästa inte att komma undan.. Men testa att isolera dom lite
då, med aluminiumfolie big_smile..

Men du kan ju testa..

tror du det skulle funka om man linda in ström kabeln med folie?

Nicki Arklöv
7 november 2006 · 67 Inlägg

alexus65 skrev:
Troligtvis har du bränt signaljorden i cd spelaren, sök på forumet för mera info.

och hur vet man om man bränt den då?

Kojloj
7 november 2006 · 458 Inlägg

Nicki Arklöv skrev:

Kojloj skrev:

Nicki Arklöv skrev:
jag har gjort 3 stycken ordentliga jordningar! o allt sitter har dragit 3 stycken RCA på den vänstra sidan och 1 ström kabel på den högra men ärju ganska svårt att undvika att inte RCAn och ström kabel ligger nära varandra när man har 3 steg vågrätt!

några ider om hur jag ska kunna skilja på dem bättre? linda in dem med något där dem ligger nära varandra?

Har du kopplat alla högtalare rätt jag menar - på - o.s.v? Ja, det är alltid bekymret när man har steg kors och tvärs det går nästa inte att komma undan.. Men testa att isolera dom lite
då, med aluminiumfolie big_smile..

Men du kan ju testa..

tror du det skulle funka om man linda in ström kabeln med folie?

Jag tror inte att det är en störning så jag skulle inte tro att det hjälper, en kabel kan ju
brännas när som helst.. Har du kopplat in den själv?

Nicki Arklöv
8 november 2006 · 67 Inlägg

fixat nu! hade gjort en en fel koppling med remoten! kablarna som sitter bakom cdn är ett herv så flera är missvisande färger men tack för hjälpen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang