3204
Sök

Oroväckande problem med min S40 2.0T - 98

557 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
Hej, jo det började med att jag körde med ett Öppet JR filter och min bil började blöddra list smått ibland. efter några veckor så la bara bilen av helt... Jag gör då en felsökning på bilen och får felkoder på att LMM och Främre Lambdasond är väck.

Jag åker till volvo och köper nya delar (DYRT!!) jag köper i samma veva nytt Oljefilter, olja, bränslefilter. Byter ut allt, men har fortfarande samma problem. (Lite bättre är det, jag kan åka en bit innan bilen dör)

Den börjar lixom blöddra och går skit kasst och sen efter en stund dör den. Precis som om den inte få nån soppa, men jag har felsökt den igen nu efter att jag bytt ut det som var trasigt men fick inga felkoder.

Men efter ett tag fick jag filkod: "54 Orkänd Felkod" jag har ingen aning om vad det är, och att lämna in hos volvo är inget allternativ då det är tok för dyrt och jag pluggar så min ekonomi är inte den bästa. Då säljer jag den heldre som den står tyvärr...

Finns det nån som vet vad som skulle kunna vara fel? Mycket tacksam för seriösa och bra svar.

MVH //  Jerry.

//Jerry

47 Inlägg
8 november 2006
Det finns en felkod:EFI-0054,startspärrstyrdon-kommunikationsfel,trolig orsak ledningar.
Hoppas det löser sej.

557 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
Okej, Tack isseman. Jag förstår dock inte vad Startspärrstyrdon är... inte så kunnig.

men du skrev att den felkodn heter "felkod:EFI-0054,startspärrstyrdon-kommunikationsfel"
men det där 0054 kan väl inte vara samma som felkod 54?

//Jerry

Sök