Xenon konverterade x-ljus - Inkopplings frågor

Andreas_o_r
19 juni 2010 · 229 Inlägg

Har lite frågor om inkoppling av extraljus. 3 st Extraljus är xenon konverterade med 55w H1 kit ifrån vvme.

Frågorna är, är det något speciellt jag behöver tänka på om man jämför med vanliga halogen lysen? Sen hur skall jag tänka med reläna? Jag menar 55w*3/12v är ungefär 14 Men i själva uppstarts ögonblicket drar dom betydligt mer. Så ,skall jag ha tre relä eller räcker det med ett? Hur mycket skall jag säkra av för?

Många frågor men hoppas någon initierad kan svara!

//Andreas

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Miramithe
20 juni 2010 · 573 Inlägg

ingen skillnad bara koppla plus till plus och minus till minus.
jag har ett 30a relä till mina 3 55wattare inga problem, testade att avsäkra till 25a då gick säkringen när det var dåligt med ström i bilen. men ska inte vara några problem. drar ju inte så hiskligt mycket mer när dom tänds egentligen, mer volt och mindre amp så watten blir nästan lika.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
fredde_petermann
11 augusti 2010 · 233 Inlägg

man ska använda två relän till tre lycktor

Audi frälst
bumpe Lastbilsmekaniker
12 augusti 2010 · 3 878 Inlägg

fredde_petermann skrev:
man ska använda två relän till tre lycktor

Beror väldigt mycket på kvalitet och specifikation på reläerna!
Ett relä som är testat för 250.000 tillslag vid 30A lär garanterat hålla, många, många år! Jag vet detta av erfarenhet, det funkar!
Ett relä för 14.90 håller inte länge alls däremot, 3 tillslag är rekordet för att döda ett helt nytt.

Så köper du ett kvalitetsrelä, läs Bosch, för ca 150-200kr så kommer det fungera kanon!
Komplett elsats för 89-kr inkl relä säger sig självt att det inte funkar några längre stunder.

MVH Hampus

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang