6161
Sök

Skakfri cd spelare för höga tryck 150 db ++ ?!

low_and_loud
10 augusti 2010
Trådstartare
kanske en väldigt udda fråga men ändå intressant , vilka cd-spelare klarar av extrema ljudtryck över 150 db utan att cdn hoppar tänkte om det fanns någon som är bättre uppbyggd inuti så att cd-skivan inte kan vibrera lika jävligt.Eller är det att föredra att skaffa en huvudenhet med hårdisk?! för att slippa ha huvudenheten på utsidan bilen när man tokbasar lol

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
10 augusti 2010
min alpine 9887r klarar lätt av en bassrace runda i 49,9 klassen med cd i spelare , och med växlare eller ipod anslutning så klarar den säkerligen ännu mer wink , så där e en första röst smile

low_and_loud
10 augusti 2010
Trådstartare
Stickan skrev:
min alpine 9887r klarar lätt av en bassrace runda i 49,9 klassen med cd i spelare , och med växlare eller ipod anslutning så klarar den säkerligen ännu mer wink , så där e en första röst smile

Kör ju idag med bilens orginal stereo, men nu ikväll när jag prova lite med ett spår med usher vet ej vad låten heter dock så balla ju spelaren hur så då tänkte jag att det är dax att byta huvudenhet,vet ju ej hur högt jag spelar men framrutan svikta rätt skapligt.men det fanns ju mer att ge på volymen men det funkar ju inget vidare när man har en cd som studsar:/

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
10 augusti 2010
project_black_v70N skrev:
Kör ju idag med bilens orginal stereo, men nu ikväll när jag prova lite med ett spår med usher vet ej vad låten heter dock så balla ju spelaren hur så då tänkte jag att det är dax att byta huvudenhet,vet ju ej hur högt jag spelar men framrutan svikta rätt skapligt.men det fanns ju mer att ge på volymen men det funkar ju inget vidare när man har en cd som studsar:/

Been there , done that..... wait im still there lol

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 augusti 2010
En spelare med hårddisk är en ännu sämre idé än en med CD, hårddisken kommer nog ge sig ganska så omgående om den utsätts för såna vibrationer. Däremot så kan det vara en bra idé att köra en spelare som tar USB-minnen. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

400 Inlägg
10 augusti 2010
Mest av rent intresse, är det inte så att vid tävling så måste man ofta köra med en CD som tillhandahålls? (Det är vad jag sett i Finland iaf..)

På tävlingar jag varit på har chauffören helt enkelt haft spelaren "utdragen" och suttit och hållit i den för hand för att undvika skak. Dock har jag inte sett nåt live där de dragit över 160db. Så det kan jag inte uttala mig om hur de gör här..

Men hur som, funderade om det finns andra lösningar (speciella spelare el. dylikt.) än att man måste sitta och hålla i spelaren?

Mvh. Jonatan

low_and_loud
10 augusti 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
En spelare med hårddisk är en ännu sämre idé än en med CD, hårddisken kommer nog ge sig ganska så omgående om den utsätts för såna vibrationer. Däremot så kan det vara en bra idé att köra en spelare som tar USB-minnen. smile

ja usb uttag ska jag för då kan jag kör med min musikmobil.eller bara lägga musiken på ett usb minne.

4 693 Inlägg
10 augusti 2010
Kan man inte kanske monterade den lite bättre så den inte skakar lika mycket?

Booyakasha!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 augusti 2010
de flesta kör väl med växlare.. som spelar riktigt högt tongue förr iaf..

6 851 Inlägg
11 augusti 2010
pattilatti2 skrev:

De som spelar riktigt högt har väl CDn utanför bilen..

Gladen Audio
2 388 Inlägg
11 augusti 2010
TT-Avant skrev:
pattilatti2 skrev:

De som spelar riktigt högt har väl CDn utanför bilen..

Finns klasser där spelaren måste va monterad på OEM-plats i bilen, då är en cd-växlare bra o ha eller ha skivan överförd till usb, vet dock inte om det är lika bra.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
11 augusti 2010
Det finns en hel del CD spelare i dag som har skak minne så korta stunder så ska det inte vara några problem med mycket vibrationer på CD.

Längre skak på spelaren så en extern hårddisk är att rek.

MVH/Björn

742 Inlägg
12 augusti 2010
Säger bara USB minne! Det kan du skaka hur mycket du vill, kommer aldrig att hoppa! Samt vid tävlingar så finns det spår på USB att låna för det mesta! Tävla är ok med spår från USB!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

Sök