Vettig bilstereo under 2500 kr

ChriZtoffer GAS democar 2018!
17 augusti 2010 · 8 744 Inlägg

peegee skrev:

Danne_485 skrev:

peegee skrev:
Jag beställde en Pioneer DEH-7200SD på Pixmania utan problem och snabb leverans!

Okey, skitbra! smile De brukar ju vara riktigt billiga. Vad är skillnaden mellan 5200sd och 7200sd? Är du nöjd med din?

Mvh
Daniel

Jag är väldigt nöjd!
Ingen större skillnad mot 5200SD (2010-modell) mer än designen och att 7200SD (2009-modell) har större display och fällbar frontpanel, vad jag vet.
SD-kort som HDD är underbart smidigt!
Jag valde Pioneer framförallt för deras överlägsna radiodel, ljudkvalité och -inställningar.


Ang den omnämnda Kenwood KDC-6047U, så bedömmer många den efter pris och dess utseende / knappkänsla, vad är mer bra med den? roll

Det med utseende och knappkänsla var en jämförelse mellan 6047an och föregångaren 7644. Sett till funktioner och inställningsmöjligheter så ligger dom på ungefär samma nivå som en P88RS-II. wink Ljudkvalitén ligger dock inte riktigt på den nivån (enligt vad jag förstått av andra, har inte jämfört själv) men konstigt vore väl annars när Pioneeren kostar ungefär det dubbla. Enda negativa med Kenwoods maskiner är väl EQn som har lite få band, men bygger man bra så behöver man inte röra EQn mycket alls.

Pioneer 5200SD har ju förresten USB-uttaget på framsidan, vilket suger enligt mig. Kenwood har det på en kabel som sitter på baksidan, bara att dra ut i handskfacket eller liknande.

Senast redigerat av ChriZtoffer (17 augusti 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Danne_485
17 augusti 2010 · 687 Inlägg

Verkar som att det inte spelar någon roll vad man väljer, alla verkar ju vara nöjda med allt big_smile

peegee Forummoderator
17 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Pioneer 5200SD har ju förresten USB-uttaget på framsidan, vilket suger enligt mig. Kenwood har det på en kabel som sitter på baksidan, bara att dra ut i handskfacket eller liknande.

Pioneer hade även de USB på baksidan förr men gick ifrån det för de flesta tyckte tillgängligheten var kass och ville inte göra sönder interiören för att kunna använda det.
Hursomhelst så använder jag inte USB speciellt mkt, det är SD som gäller för mig, sitter helt dolt bakom frontpanelen men ändå lätt tillgängligt.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
TT-Avant
17 augusti 2010 · 6 851 Inlägg

En sak jag undrar är då, har peegee testat båda maskinerna, alltså både Kenwoden och Pioneer?
Då menar jag inte knappat på dem i butik, utan verkligen tesat dem i bil med samma kringutrustning?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
peegee Forummoderator
17 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

TT-Avant skrev:
En sak jag undrar är då, har peegee testat båda maskinerna, alltså både Kenwoden och Pioneer?
Då menar jag inte knappat på dem i butik, utan verkligen tesat dem i bil med samma kringutrustning?

Nej, har jag påstått det? hmm

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
TT-Avant
17 augusti 2010 · 6 851 Inlägg

Nja, om man läser lite inlägg om just tex. Kenwood 6047an så verkar du ha en klar uppfattning om att de är alls inte lika bra som en tex.Pioneer. Självklar så kan alla ha olika meningar, men har man ej testat dem själv så bör man ej heller uttala sig om att den ena är bättre eller sämre.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
peegee Forummoderator
18 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

TT-Avant skrev:
Nja, om man läser lite inlägg om just tex. Kenwood 6047an så verkar du ha en klar uppfattning om att de är alls inte lika bra som en tex.Pioneer. Självklar så kan alla ha olika meningar, men har man ej testat dem själv så bör man ej heller uttala sig om att den ena är bättre eller sämre.

Du har rätt om det sista... men du verkar inte läst så noga vad jag skrivit... för jag har inte uttalat någon personlig åsikt om Kenwood i denna tråd.
Vänligen läs om det jag skrivit, det enda jag rekommenderat är Pioneer.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang