4353
Sök

Volvo 745 88a passar det med 87ans avgasrör?

320 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Har en snabb liten fråga som jag hoppas hamnat rätt.. men då jag letar efter ett nytt avgasrör till min 745a så har jag blivit erbjuden ett system från en 87a och undrar då om dom passar?

undrar då jag vet att bland annat på bildelsdatabasen och liknande sidor så är dom separerade eller vad man ska kalla det

Maskinförare
287 Inlägg
19 augusti 2010
om du har en 88 så har du en katalysator och på en 87 så finns det inte en sådan.. så det är inte lika.. även att en katalysator på en 88 inte behöver fungera så måste den sitta där på bilprovningen..

320 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Pilsnernisse skrev:
om du har en 88 så har du en katalysator och på en 87 så finns det inte en sådan.. så det är inte lika.. även att en katalysator på en 88 inte behöver fungera så måste den sitta där på bilprovningen..

okej men om man bortser från katalysatorn så är dom lika eller? för i värsta fall går det väll kanske att kapa 87 röret vid katalysatorn?

Maskinförare
287 Inlägg
19 augusti 2010
jodå om du tar hela vägen från grenröret så ska det passa.. ett sätt är ju att ta bort avgasröret du har på bilen och lägga det brevi det andra å bygga om lite så du får dit katten.. så inte ska det vara nå problem om man har en vinkelslip och kanske en svetts smile bara och prova om du får det andra avgasröret billigt, för då skulle jag ha gjort det smile

320 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Pilsnernisse skrev:
jodå om du tar hela vägen från grenröret så ska det passa.. ett sätt är ju att ta bort avgasröret du har på bilen och lägga det brevi det andra å bygga om lite så du får dit katten.. så inte ska det vara nå problem om man har en vinkelslip och kanske en svetts smile bara och prova om du får det andra avgasröret billigt, för då skulle jag ha gjort det smile

mjoo har dock inte tillgång till vinkelslip eller svets.. om jag inte kan låna från svärfars jobb..

men får se vad priset blir då.. samt hur blir det om man kör med det systemt utan katten vet du vad det är för straff för det om man råkar på en flygande besiktning ?

Maskinförare
287 Inlägg
19 augusti 2010
inte den blekaste får nog någon som vet svaret svara på.. men jag hoppas det löser sej..

320 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
såg nu en tråd här där dom sa 10000 kr ^^ så blir nog att kapa och dona då.. men får åka och kolla hur det ser ut i helgen och hur mycket han vill ha för det men tack för hjälpen

huh?
10 427 Inlägg
19 augusti 2010
Pilsnernisse skrev:
om du har en 88 så har du en katalysator och på en 87 så finns det inte en sådan..

Beror på vilken motor han har, är det en B230F från 87 så har den katalysator.

Sök