2918
Sök

Byta motor på s70 till t5a? Hjälp!

59 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Vad ska man tänka på om man vill byta ut gamla tex 2,5an till en t5a? Speciella krav? Har hört nåt om årsmodell på motor eller bil att det har nåt med kraven att göra "rätt årsmodell" har jag fel? Är det onödigt svårt att utföra? Har ganska gott om tid för det antar jag att man behöver smile

Tacksam för svar smile mvh

2 174 Inlägg
20 augusti 2010
måste regga om bilen ev kabelpiskan och skit det är mycket som skiljer, billigare sälja bilen som den är och köpa en riktig t5a. ring bilprovningen eller åk dit och prata med dom, för dom vet exakt vad som gäller för regler

303 Inlägg
20 augusti 2010
motorena ser ju nästan likadana ut tror inte att besikningen skulle märka nåt, såg att du bodde i troll hättan åk in till autotech å prata med patrik så får du svart på vitt men som sagt jag tror inte att nån märker att du har bytt motor men menar du 2,5 sugmotor å inte lätttryckaren så har du problem så byt bil i stället

heter numera blyfot_racing här på garaget

2 174 Inlägg
20 augusti 2010
Evert_ skrev:
motorena ser ju nästan likadana ut tror inte att besikningen skulle märka nåt, såg att du bodde i troll hättan åk in till autotech å prata med patrik så får du svart på vitt men som sagt jag tror inte att nån märker att du har bytt motor men menar du 2,5 sugmotor å inte lätttryckaren så har du problem så byt bil i stället

exakt, har du en 2.5 turbo och ska ha en 2.3 är det lungt. Men har du en 2.5 sugis bara lägga ner, allt går, men kostar jävligt mycket tid och pengar och blir ändå inte lagligt i slutänden, om du krockar m.m blir det ett JÄVLA liv..!

59 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Okej, tack för svaren smile

10 287 Inlägg
20 augusti 2010
Här har du gällande regelverk:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

/Göran

Stylishh skrev:
Vad ska man tänka på om man vill byta ut gamla tex 2,5an till en t5a? Speciella krav? Har hört nåt om årsmodell på motor eller bil att det har nåt med kraven att göra "rätt årsmodell" har jag fel? Är det onödigt svårt att utföra? Har ganska gott om tid för det antar jag att man behöver smile

Tacksam för svar smile mvh

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök