6158
Sök

Hjälp med köp av snöskoter, nybörjare!

stahre
20 augusti 2010
Trådstartare
Hej! Tänkte koll om det är någon som kan hjälpa mig med lite tips o råd. Hade tänkt o köpa en snöskoter nu när tjejens päron köpt stuga norröver! Men har inte en aning om vad man ska köpa, eller kolla efter när man letar!
Pris 0-27000 kr
bör vara pigg, driftsäker och även rätt skön att köra längre sträckor med.
Jag är 195cm o väger 100kg (om det har nån betydelse)

när har en skoter gått långt? Och hur kollar man att den är servad som den ska osv. Om det är någon som kn o vill hjälpa skulle jag bli glad!!!

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
20 augusti 2010
Beror väl på vad du ska ha den till. Ledkörning? 50/50?
Yamaha SXR 600/700 skulle nog passa. Har själv en 600 -01. Den är väldigt rapp. Hänger med 800 efter led smile Den är bekväm efter led. "Red top" trippeln sägs vara skottsäker.

Långt och långt, bättre att kolla på skicket än att stirra sig blind på miltalet. Finns välskötta långmilare samtidigt som det finns slutkörda lågmilare. Vid service brukar man byta stift, olja i kedjehuset, sen inte så mycket mer. Kolla gärna kompet med kompmätare om du har möjlighet. Finns mycket att skriva, rekomenderar att du söker på snowmobile forumet.

Såg att du startat en tråd på snowmobile forumet, använd sökfunktionen där så finner du mycket nyttig info smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Sök