21 augusti 2010
Trådstartare
Bilen har gått kanon fram tills igår då jag lämnade in bilen på solfilmsmontering.
När en kompis hämtade från verkstan, upplevde han att blinkerserna från start blinkade "segt" samt att först en sedan sedan den andra lade av på väg hem (dvs en 20 min resa). Tyvärr fick jag inte veta detta förrän på kvällen då jag hämtade bilen av min kompis, så jag undrar, vad tusan kan det bero på hur och hur åtgärdar jag det?
Jag kontrollerade såklart säkringarna och böt dessa till motsv såklart utan framgång. Men om jag inte trycker blinkersspaken fullt ut, "klickar" den som den gör och lyser svagt upp pilen i instrumentpanelen. Någon gång efter juckande fram och tillbaka kan det komma ett enstaka blink..
Varningsblinkers fungerar ej heller (de sitter ju på olika säkringar, kollade och böt den också) men i övrigt fungerar ju allt som det ska.
Försökte kontakta han som gjorde solfilmför att se om han mekkat med något kablage när han tar loss rutorna för att montera solfilmen men han återkom först på måndag men han var ju ingen verkstadskille hur som helst så jag lär ju fixa detta själv / lämna in på verkstad, så om ni har några tips på vad tusan jag kan göra skulle det uppskattas..
Hade!
Senast redigerat av Atruejedi (21 augusti 2010)