Problem med kablaget till orginalstereon

Johanthe
22 augusti 2010 · 18 Inlägg

tjenare ! jag tänkte byta stereo på bilen min, men jag får inte bort kablaget till orginalstereon, har hållt på o pillat o lirkat ett bra tag. vill ju inte bryta sönder nått.

någon som har nått bra knep eller teknik för att få bort det tongue, vore kanon om ni har det smile

Johan
Agg1 Fotograf
22 augusti 2010 · 227 Inlägg

varför ska du ha bort kablarna? ska du inte bara sticka på en speciell kontakt som är anpassad för att passa i den nya stereon?

Osse
22 augusti 2010 · 132 Inlägg

Johanthe skrev:
tjenare ! jag tänkte byta stereo på bilen min, men jag får inte bort kablaget till orginalstereon, har hållt på o pillat o lirkat ett bra tag. vill ju inte bryta sönder nått.

någon som har nått bra knep eller teknik för att få bort det tongue, vore kanon om ni har det smile

Menar du hur du får bort iso kontakterna från din orginal stereo ?  om så är fallet så sitter det en liten plast sprint på kontaktstyckena på ena kortsidan som du får trycka in o sen är det är bara o dra ut kontakten. Brukar kunna sitte lite hårt så man får lirka fram o tillbaka , alternativt ta en mejsel o böja på varje sida lite i taget .

Eller missuppfatta jag din fråga nu ? wink

//Osse

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
22 augusti 2010 · 901 Inlägg

Johanthe skrev:
tjenare ! jag tänkte byta stereo på bilen min, men jag får inte bort kablaget till orginalstereon, har hållt på o pillat o lirkat ett bra tag. vill ju inte bryta sönder nått.

någon som har nått bra knep eller teknik för att få bort det tongue, vore kanon om ni har det smile

Det ska finnas den s.k. eurokontakt som har alla nyare stereo (sista 10+ år).

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Johanthe
22 augusti 2010 · 18 Inlägg

Osse skrev:

Johanthe skrev:
tjenare ! jag tänkte byta stereo på bilen min, men jag får inte bort kablaget till orginalstereon, har hållt på o pillat o lirkat ett bra tag. vill ju inte bryta sönder nått.

någon som har nått bra knep eller teknik för att få bort det tongue, vore kanon om ni har det smile

Menar du hur du får bort iso kontakterna från din orginal stereo ?  om så är fallet så sitter det en liten plast sprint på kontaktstyckena på ena kortsidan som du får trycka in o sen är det är bara o dra ut kontakten. Brukar kunna sitte lite hårt så man får lirka fram o tillbaka , alternativt ta en mejsel o böja på varje sida lite i taget .

Eller missuppfatta jag din fråga nu ? wink

//Osse

det var precis så jag menade big_smile tack för hjälpen smile

Johan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang