Farthållaren dog plötsligt, batteriproblem eller annat?

Asparagus
22 augusti 2010 · 40 Inlägg

Ute och gled på landsväg, farthållaren är en fantastisk uppfinning där när den fungerar vilket min slutade göra. Skulle öka farten och använde mig av ACCEL-knappen på blinkersspaken, den börjar öka i fart men plötsligt hörs ett klickande, eller mer klonkande ljud (svårt att beskriva ljud men ni fattar kanske) och farthållaren dör. Har inte fått den att fungera efter det? Tips på vad det kan vara som har hänt?

Grejen är också den att jag 10 minuter efteråt stannade för att tanka. När jag då skulle starta bilen så dog elen. Tog inte alltför lång tid att fundera ut att det var batterikontakten som satt lite löst och hade dålig kontakt så jag vickade lite på den och fick igång elen. Kan det ha varit något batteriglapp som orsakade att farthållaren gav upp också eller är det bara en slump?

Säkringen är hel. Har visserligen inte kollat den nu i mörkret och regnet men enligt instruktionsboken ligger blinkers och backljus på samma säkring och dessa fungerar.

Vore jävligt trevligt att kunna få igång farthållaren då jag ska ut på en långresa på onsdag... sad

Asparagus
23 augusti 2010 · 40 Inlägg

Lokaliserat felet, borde varit rätt obvious egentligen med tanke på det klonkande ljudet, vajern mellan gasspjället och farthållarboxen är av/hoppat ur/trasig på annat sätt... ser så sjukt lätt ut att laga men vet inte riktigt ändå hur jag ska bära mig åt... försökt leta bilder på hur det ser ut när det är helt men inte hittat några. Vajerjäveln har utgått från chevrolets sortiment...

Kommer slita mig i bitar i frustration av att inte ha farthållare på den kanske längsta resan jag nånsin kommer göra med bilen...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang