Hejsan garaget nu är det så att jag har tröttnat på min baslåda och vill bygga en ny. Men nu är det så att jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för baselement.
Jag har ett Monacor Carpower slutsteg. Output power Max. power 900WMAX RMS power 1Ω- RMS power 2Ω2 x 320WRMS RMS power 4Ω2 x 200WRMS Bridged power 4Ω1 x 640WRMS General information Frequency range20-20,000Hz Load impedance (min.)2Ω (bridged: 4Ω)
Ja jag vart erbjuden till att köpa en sådan 10"bas när jag köpte steget, men jag har just nu dubbla JBL gt5 12"basar så vill väl ha antingen någonting likvärdigt typ en http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHANR=16P1222 sådan jbl bas eller en DD kanske? vet inte om steget pallar det.
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Jodå det är en förutsättning för att jag ska kunna köpa nya basar. Men steget du har räcker inte så långt på mina JBL basar, visst kommer dom spela men jag matar dom med upp till 1500Wrms (750Wrms/st) och kan knappt maxxa dom, bara på låtar med väldigt djup bas.
Det ska vi nog kunna ordna, men då får vi ta det via P.M så slipper vi skräpa ner forumet med sånt prat (tror inte man får göra det heller utanför Köp & Sälj).
2x2 ohm för effekt och 2x4 och för kontroll. JA steget levererar vad som står. Dock märks det i slutänden att det tillhör den billigare skolan av steg....
Type R basen är grym. Men om du hade 2st 12" innan så har jag svårt att se att du skulle bli nöjd med bara en tolva nu. Känner iofs inte till de basarna du har men en Type R räcker iofs att få det att trycka på bra i bröstet.