4613
Sök

V70 99 2.5T automat, Går det med dumpventil ?

Oturen själv
593 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Har ingen aning om detta går, Ifall det är mycket problem med lmm och automat. Vill ha de goa ljudet bara smile

Brum

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 augusti 2010
Sitter troligen en där redan från början serru, fast den heter avlastningsventil eller By-passventil då.

Anyhow, det funkar INTE att åka med en helt öppen/atmosfärisk dump.
Det KAN fungera vettigt eller lite mer tveksamt med en Hybrid-dump.
Det KOMMER fungera bra med en helt återcirkulerande av lite häftigare modell. Kompletterar man denna med ett öppet filter så brukar det låta en del smile

MVH Hampus

8 287 Inlägg
25 augusti 2010
Visst går det, men iom att du har automat så är det för ljudet skull rätt värdelöst eftersom man till skillnad mot en manuell inte får ett pys per växlimng utan bara när man släpper gasen. Och att åka med automat och gasa på och sen släppa av enbart för att få fram ljudet är ett mycket effektivt sätt att ta död på den klena lådan i förtid. Sen bör ju bland nackdelarna nämnas att det kan bli en hel del bekymmer med besiktning om du har öppen.

Oturen själv
593 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Tack Marlboroman smile litar på dig och skiter i det! Så automat lådan är klen ?

Brum

8 287 Inlägg
25 augusti 2010
Mreque89 skrev:
Tack Marlboroman smile litar på dig och skiter i det! Så automat lådan är klen ?

Som allt annat i en modern bil så är den konstruerad för att hålla 16.000 mil. Lådan är klent dimensionerad och tål inte så mycket (jämfört mot manuella) om man börjar trimma om man inte sätter i extra kylare och så göäller det att ha frisk olja i dem eftersom oljebyte inte ingår i normal service.

Oturen själv
593 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Den är renoverad och har röd å fin olja,  inga planer på att trimma den, Tänkte skona turbon bara å få ett fint ljud bara smile

Brum

Svartlistad
446 Inlägg
25 augusti 2010
Mreque89 skrev:
Den är renoverad och har röd å fin olja,  inga planer på att trimma den, Tänkte skona turbon bara å få ett fint ljud bara smile

jag har en öppen dump och jag har inga som helst problem med bilen smile dumpar fint när jag släpper gasen..

Oturen själv
593 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
låter bra jimmy-124 smile

Brum

4 824 Inlägg
25 augusti 2010
jimmy-124 skrev:
Mreque89 skrev:

jag har en öppen dump och jag har inga som helst problem med bilen smile dumpar fint när jag släpper gasen..

jo men nu är det så att du har ett mycket äldre styrsystem än han har i sin V70 och då fungerar det alldeles utmärkt att köra med öppen dump.
850 har motronik 4.3
X70 97-98 har motronik 4.4
X70 99-> har ME7

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Svartlistad
446 Inlägg
26 augusti 2010
Christian S skrev:
jimmy-124 skrev:
Mreque89 skrev:

jo men nu är det så att du har ett mycket äldre styrsystem än han har i sin V70 och då fungerar det alldeles utmärkt att köra med öppen dump.
850 har motronik 4.3
X70 97-98 har motronik 4.4
X70 99-> har ME7

haha my bad tongue vilken koll jag har... hehe

Sök