3094
Sök

Vilken färdigbygda baslåda till min BMW 520/320?

Nubbe
150 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Hej, tänkte köpa en färdigbygd baslåda till min BMW 520 eller 320 som jag ska köpa, jag vill inte göra några onödiga modifikationer någonstans så jag vill bara veta vilken som fungerar bäst och vilken som passar bäst bak i en BMW..

helst inte över 2000 kr.

Tack på förhand!

Go loud, go hard or go home!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 augusti 2010
I en sedan? Då säger jag ingen. Vist kommer du få ljud vilken du än väljer men riktigt bra blir det inte.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Nubbe
150 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
I en sedan? Då säger jag ingen. Vist kommer du få ljud vilken du än väljer men riktigt bra blir det inte.

Aa precis, i en Sedan. Alltså jag är inte ute efter något extremt, bara så man får lite extra bas lixom.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 augusti 2010
Fortfarande, det blir inte bra med färdiga lådor i en sedan, speciellt inte i BMWs. Skuffen är för avskärmad från kupén så du kommer tappa en massa tryck och det som väl kommer fram blir inte riktigt bra, basen blir bumlig och tråkig att lyssna på.

Annars så finns ju alternativet basrör som du monterar fram och ska tydligen låta riktigt bra. Bara att sätta det långt fram på passagerarsidan eller vart det nu får plats.
Senast redigerat av ChriZtoffer (26 augusti 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Nubbe
150 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Fortfarande, det blir inte bra med färdiga lådor i en sedan, speciellt inte i BMWs. Skuffen är för avskärmad från kupén så du kommer tappa en massa tryck och det som väl kommer fram blir inte riktigt bra, basen blir bumlig och tråkig att lyssna på.

Så jag ska alltså inte ha en BMW sedan om jag vill ha bra ljud?

16 197 Inlägg
26 augusti 2010
T-Uddemar skrev:
ChriZtoffer skrev:

Så jag ska alltså inte ha en BMW sedan om jag vill ha bra ljud?

jo visst kan du ha de men de e rätt mycke meck å pill för att de ska funka..  de mesta du kommer få e en massa skrammel i skuffen om man stoppar i en färdigbyggd låda.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 augusti 2010
Jodå men inte om du ska ha en färdig baslåda där bak och få till bra ljud.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

84 Inlägg
26 augusti 2010
Det finns visst vettiga färdiga lösningar man kan köpa som lirar bra, även i en sedan, jag är inte heller mycket för färdigbyggda lådor men jag gav en chans åt en Jbl GTO-1204BPD 2x12, en färdigbyggd bandpasslåda, hade den i en Saab 9-5 Sedan och den spelade utöver mina förväntningar, riktigt bra faktiskt.

Dock så säljs den inte ny något mer, men kolla blocket, där finns några tillsalu för en vettig peng, lådan är ganska stor men skall rymmas i en 5-serie bmw, kika gärna in hur det såg ut i min skuff när jag hade i lådan
http://www.garaget.org/?car=155515&image=1633345

Vag

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 augusti 2010
Ja den lådan spelar helt okej, men inte i närheten av lika rappt och exakt som en anpassad låda. Eller om man kan tänka sig att köra med baksätet nedfällt hela tiden så kan det väl bli okej.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

84 Inlägg
26 augusti 2010
ChriZtoffer skrev:
Ja den lådan spelar helt okej, men inte i närheten av lika rappt och exakt som en anpassad låda. Eller om man kan tänka sig att köra med baksätet nedfällt hela tiden så kan det väl bli okej.

Denna lådan är nog det bästa i färdigbyggd väg man kan få tag i, men som jag sa tidigare så är jag inte heller mycket för färdigbyggda låder, anpassade låter ju givetvis bäst, men alla kanske inte har kunskapen eller tid till att göra, för dom är detta ett mycket bra alternativ.

Vag

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 augusti 2010
Den är bra ja, men bäst vet jag inte, t.ex så är portarna dåligt fasade och den där plexiskivan i mitten är ju ett skämt! I en kombi eller kombikupé funkar den nog riktigt bra men i en sedan blir det bara okej. Vist trycker det på men sen då...

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök