2649
Sök

Hur använder man lackstift på bästa sätt?

146 Inlägg
26 augusti 2010
Polermedel kommer du ju att behöva ändå så det är inte fel att skaffa sådant.
Vax likaså.
Något lämpligt att polera med och det behöver ju inte vara en maskin.
Våtslippapper kan ju vara bra till lackskador. Välj lämplig kornstorlek.
Du kommer med största sannolikhet få fler stenskott.
Du kommer att få bygga upp en arsenal av tillbehör om du vill hålla bilen i fint skick.
Glöm tops till stenskott.

Vcds

Entreprenör
1 286 Inlägg
26 augusti 2010
Gör vi en enklare variant då:

Rengör stenskottet med vatten och en trasa. rengör ordentligt och torka ordentligt efteråt.

Sen målar du med en TUNN PENSEL. Köp en hos närmsta hobbybutik för några få enstaka kronor.  Med tandpetar eller tops så får du garanterat inget bra resultat. Fan en pensel för 30kr har du väl råd med?

Om det är en bil som är värd mer än 40 000:- bör du även köpa ett våtslippapper hos din lokala järnaffär eller liknande. Om du har en billigare bil så är det ju bara att kleta i färgen med något passande och fortfarande vara nöjd med att det ser bättre ut än en "vit prick" på motorhuven.

// Niklas Johansson

166 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Det var så som du beskrev nu (i den "enklare versionen") som jag hade tänkt mig att gå tillväga. Men till våtslip-pappret och polermedlet som du beskrev tidigare så behövs väl ingen maskin, eller? Allt går och göra för hand? dvs. våtslipa och efter att man lagt på klarlacken, polera.

Rekondare
236 Inlägg
26 augusti 2010
Om du nu har 2 små stenskott på huven så kan du ju enkelt lägga i det med en hobby pensel som Mr "NiKeMaN" föreslår.
Man behöver inte krångla till det med att du e tvugen till att använda slippapper å polera efteråt.

Men är du snål å inte vill lägga massa pengar på detta så lämna in bilen på en rekond firma som enkelt duttar i färgen så kan du komma undan med en ynka 20 spänn för d.

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

166 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Färg kan jag ju dutta i själv det är inga problem. Så länge jag vet att jag inte orsakar ett större problem fram över som rostbildning under färgen så kör jag på det.

Sök