3537
Sök

Cargard 950s koppla in magnetkontakt

119 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Jag har ett begagnat ja fick av kompisen. Har studerat elschemat och tittat på enheten, för att förstå kabelmärkningen. Är lite fundersam kring kablarna till magnetkontakten. Enligt elschemat går det två stycken kablar från styrboxen, som går i kabelhärva . En kabel till Horn, 2 st till magnetkontakten. Men på mitt exemplar hittar jag bara 1 kabel till magnetkontakt.

Har den tidigare versionen, av cargard 950S

Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
29 augusti 2010
så lång jag kan minnas från alla 950 larm jag haft har det bara varit en kabel och sen jordar man magnetkontakten

(edit) läste monteringsanvisningen och där visar den bara kabel 10 som går till magneten men ska man ha mer inkopplat på den slingar drar man den vidare från den andra utgången´på magnetkontakten

har man inget mer sätter man den i jord
Senast redigerat av Growe (29 augusti 2010)

Kör fort så hinner inget hända...

119 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Har en fråga till:)
Jag tänkte koppla en extra nivåsensor, till "styrutgången/statusutgång" nr 6 på larmenheten.
Hur ska jag skarva en kabel, sitter ju inte nån befintlig.

Hittade en liten kabelsko, liknande som befintliga kablar har. Men den passar inte.

Nån som har nåt tips?

1 008 Inlägg
29 augusti 2010
På tidiga 950s så går bara 1 nr 10 ut, detta ändrades senare genom att låda den gå tillbaka till larmboxens stift 11(jord)för att minimera risken för oxidering å sånt på jordpunkten, samt att underlätta om man skall dra nr 10 vidare till bilstereo eller till baklucka,släpvagnskontakt etc.

Alltså du tänkte spänningsmata nivåsensorn från statusutgången/styrutgången ?
Kontaktstiften är av samma typ som sitter bla i bilstereo ISO kontakterna.
http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=229
Kom ihåg att statusutången får lastas med Max 500mA.

Sök