6749
Sök

Osäker på hur man ska rösta? tester på nätet för att se vilket parti man ligger närmast?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
tja!

är första gången detta året som jag har åldern inne att rösta. är lite osäker på vilket parti jag ligger närmast.
vet att vid förra valet fanns det olika test man kunde göra på nätet för att se vilket parti man ligger närmast.
har testat en som heter "partikompassen" redan men vill gärna göra fler och jämnföra. gärna någon mer omfattande som inkluderar många områden och detaljerade frågor.

om någon känner till fler sånna tester så posta dom gärna här smile

PS. vet att det är förbjudet att disskutera politik i offtopicdelen men utifrån min bedömning så borde väl denna tråd vara okej? eller?

tack på förhand.
MVH Fredrik

1 482 Inlägg
30 augusti 2010
Testerna är verkligen vilseledande. Jag vet precis vad jag står för och vill rösta på men domdär testerna visade helt helt fel mot vad jag tycker.

Fundera på vad du tycker och vill. Sen jämnför med vad partierna står för sen.

Första steget är att ta reda på om du står åt höger eller vänster.

BLT Service
Theracords Music Label

1 903 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Noxxer skrev:
Testerna är verkligen vilseledande. Jag vet precis vad jag står för och vill rösta på men domdär testerna visade helt helt fel mot vad jag tycker.

okej, jo jag har gjort dendär partikompassen ett par gånger och fått olika varje gång känns det som.
vet om jag står till höger och vänster men känner mig inte riktigt motiverad till att läsa igen vad alla på "högersidan" står för tongue är liksom inte så intresserad att det är värt jobbet tongue

MVH

2 924 Inlägg
30 augusti 2010
Noxxer skrev:

Nja, första steget är nog snarare att sortera ut frågorna som är viktiga för en själv d.v.s avgörande... och sen söka upp vart de olika partierna står i dessa frågor... roll

Beträffande motorfordon-frågor, se här;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=186680

~ Life is short, have FUN! ~

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
30 augusti 2010
Noxxer skrev:

Jaså? Jag fick precis det partiet jag kommer att rösta på, förutom på ett test. Så 1 av 6 st stämde inte! tongue

1 903 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Noxxer skrev:

Jaså? Jag fick precis det partiet jag kommer att rösta på, förutom på ett test. Så 1 av 6 st stämde inte! tongue

posta gärna länkarna till dom 6 testen du gjort smilebig_smile

MVH

Sök