ÄNTLIGEN en deadline! 26 juni - 24 november = 152 dagar ca 22 veckor 5 1/2 månad.

sk8kungenapa StylingFreak
12 november 2006 · 220 Inlägg

lundwall skrev:

sk8kungenapa skrev:

lundwall skrev:

Eftersom det har tagit 5½ månad så har du gått med på att det har tagit 5½ månad.

Jag har aldirg sagt att det ska ta 5 1/2 jävla månad utan så fort det går. Accepterar verkligen inte det alls.

Men.. det har ju tagit 5½ månad, och du har inte gjort något. Det enda du har gjort är att whina och skapa massa foruminlägg? Du har ju accepterat att det har tagit 5½ månad, eftersom det HAR tagit 5½ månad. Så länge du accepterar det rä det bara att bocka sig framåt, sära på skinkorna och ta emot.

Att inte göra nått är inte att acceptera situationen. har tänkt lösa detta med firman privat senare och se om vi kan komma till en lösning som gynnar oss båda. sen om jag skapar massa forums inlägg har inte du att göra med. Skit i att svara om du tycker det är jobbigt. Alla har rätt att skriva hur mycket dom vill och nästan vad dom vill så har även du men ska du hålla på och bli barnsligh ber jag dig att dra åt helvete! då har du ändå inget vettigt att säga.

styling or tuning?
sk8kungenapa StylingFreak
12 november 2006 · 220 Inlägg

Bullo skrev:
håller med lundwall, hade jag inte accepterat det så hade jag gjort något åt det. det har inte du gjort direkt (förutom massa foruminlägg). jag hade åkt ner till firman och slagit näven i bordet med en gång!

Har varit där nere ca 20 gånger sen jag lämnat in bilen men det blir tillslut bara pinsamt att gå ditt ner. Dom får göra klart bilen i den tidsram jag nu fått för jag kan inte ta bilen där ifrån då jag har ställt av den i deras garage och jag kommer ändå göra kontroller på bilen innan jag betallar så jag har i daxläget inte bråttom

styling or tuning?
lundwall
12 november 2006 ·

Alltså har du accepterat att det har tagit 5½ månad, och antagligen mer. Dessutom så betalar du för det. Så varför surar du?

sk8kungenapa StylingFreak
12 november 2006 · 220 Inlägg

lundwall skrev:
Alltså har du accepterat att det har tagit 5½ månad, och antagligen mer. Dessutom så betalar du för det. Så varför surar du?

Jag har väll för helvete vart där och sagt att jag vill ha min bil klar. Har gett dom en chans att försöka gott göra sig och det har dom försökt lite med men inte tillräckligt. Accepterar inte det och kommer verkligen inte att betala för det. Antingen känner du robert eller så är du bara ovanligt dryg!

styling or tuning?
Stefan Varberg Supraman
12 november 2006 · 2 300 Inlägg

När det gäller jobb som ska lämnas  bort så kan man komma ihåg några tumregler.

1. begär alltid offert på hela jobbet inkl allt, även om det är en sponsor.
På så sätt springer inte kostnaderna iväg.

2. Bestäm ett datum när bilen ska vara färdig och bestäm hur man ska göra om inte tiden hålls, man kan t,ex dra av några hundra för varje dag som bilen står över tiden.

3. få det på papper, är det muntligt är det lättare att komma någonvart om det skulle hända något.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
lundwall
12 november 2006 ·

sk8kungenapa skrev:

lundwall skrev:
Alltså har du accepterat att det har tagit 5½ månad, och antagligen mer. Dessutom så betalar du för det. Så varför surar du?

Jag har väll för helvete vart där och sagt att jag vill ha min bil klar. Har gett dom en chans att försöka gott göra sig och det har dom försökt lite med men inte tillräckligt. Accepterar inte det och kommer verkligen inte att betala för det. Antingen känner du robert eller så är du bara ovanligt dryg!

Vad är svårt med att förstå faktum?

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
12 november 2006 · 1 852 Inlägg

sk8kungenapa skrev:

lundwall skrev:

sk8kungenapa skrev:

Jag har aldirg sagt att det ska ta 5 1/2 jävla månad utan så fort det går. Accepterar verkligen inte det alls.

Men.. det har ju tagit 5½ månad, och du har inte gjort något. Det enda du har gjort är att whina och skapa massa foruminlägg? Du har ju accepterat att det har tagit 5½ månad, eftersom det HAR tagit 5½ månad. Så länge du accepterar det rä det bara att bocka sig framåt, sära på skinkorna och ta emot.

Att inte göra nått är inte att acceptera situationen. har tänkt lösa detta med firman privat senare och se om vi kan komma till en lösning som gynnar oss båda. sen om jag skapar massa forums inlägg har inte du att göra med. Skit i att svara om du tycker det är jobbigt. Alla har rätt att skriva hur mycket dom vill och nästan vad dom vill så har även du men ska du hålla på och bli barnsligh ber jag dig att dra åt helvete! då har du ändå inget vettigt att säga.

har inte vi rätten då att skriva i din klagotråd? "har tänkt lösa detta med firman privat senare och se om vi kan komma till en lösning som gynnar oss båda." detta visar att du "accepterar" det på ett eller ett annat sätt. om jag hade vart du och INTE accepterat det, mdå hade jag tagit bilen till en annan firma (och det för länge sedan...)

men jag är inte ute efter att skapa ovänner här, detta är bara min åsikt i det hela.

MVH Andreas

man lever bara en gång så lev väl!
sk8kungenapa StylingFreak
12 november 2006 · 220 Inlägg

lundwall skrev:

sk8kungenapa skrev:

lundwall skrev:
Alltså har du accepterat att det har tagit 5½ månad, och antagligen mer. Dessutom så betalar du för det. Så varför surar du?

Jag har väll för helvete vart där och sagt att jag vill ha min bil klar. Har gett dom en chans att försöka gott göra sig och det har dom försökt lite med men inte tillräckligt. Accepterar inte det och kommer verkligen inte att betala för det. Antingen känner du robert eller så är du bara ovanligt dryg!

Vad är svårt med att förstå faktum?

bara för att jag inte tar min bil där ifrån och ger dom långfingret så accepterar jag inte deras tillväga sätt och bemötande! Men i och med att jag inte vet någon annan firma som skulle dels vilja och kan ta emot den så visst jag låter dom göra klart bilen men det är inte att acceptera att det tagis sån tid! där emot accepterar jag att dom får försöka fixa sina misstag och färdigställa bilen och har hela tiden trott att det skulle gå fortare och att dom skulle bli klara till nästa gång jag kom ditt för dom sa aldrig en slutdatum så.. Men orka snacka med en fjant som har till nöje att irritera vilket inte går och som förmodligen känner Robert så nä... skiter facktiskt helt i dina små ord!

styling or tuning?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang