4584
Sök

Topp volvo 850

546 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
kan man ta en topp från volvo 850GLT pch sätta på en volvo 850SE funkar det?

MVH

8 287 Inlägg
4 september 2010
Ja, sen behöver du bara insug och grenrör, vattenpump och kamrem från 20V för att det ska funka. Och byta hela motorelektroniken till GLT's för att tjäna nån effekt på bytet vilket jag antar är motivet till bytet.

Och sen gäller det ju att inte bilprovningen upptäcker bytet för då kan det bli riktigt tråkigt. Vill man ha mer drag i en 10V så är det chip och 2,5" avgas som gäller, som faktiskt är en vettig investering. Dem blir klart piggare, även om många (antar jag) kommer säga motsatsen utan att ha provat själva.

Fri fart för ett fritt folk!
15 040 Inlägg
4 september 2010
största problemet är att det inte finns utag för dom extra ventilerna på 10v kolvarna så kolvarna måste bytas oxå=för mycket jobb

lättare att kasta i en 20v maskin direkt bilbekämpningen kommer aldrig se skillnad så länge man hoppar över plastkåpan där det står 20v på smile

tycker min 10v är rätt pigg visst ingen raket men betydligt mycket piggare än många 20v maskiner jag testat    även om chippet och agat gör skillnad så är det väll i regel inte värt besväret rent generelt
när det gäller alla sugmotorer bort sätt från vissa
tex den nya 140hk motorn så hade chippet gett 188hk eftersom det är en 20v motor med spärrad programvara

börja med att serva bilen och sen ut och plåga skiten ur bilen ett tag så brukar dom bli märkbart piggare
min drar bra hela varvtalsområdet men orkar inte riktigt när man kör på 5:an inte varit uppe i mer än 185km/h med min fast den blåryker lite vid höga varv så jag brukar hålla igen lite
så man ligger inte direkt och plågar den på höga varv om man vill ha olja kvar i motorn smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök