3488
Sök

Skapa bättre drag genom hela registret

1 302 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Hej

Jag undrar vad man kan göra med en Audi A4 B5 1,6a -1996
om man vill ha ett bättre vrid och att den gasar iväg fortare när man gasar än vad den gör orginal.

Kan man trimma den på något budget vis? har redan bytt till ett bättre filter ifrån K&N

Helt enkelt vill jag ha tips och råd hur man gör bilen piggare. smile
Jag är som vanligt yterst tacksam för alla svar jag får av er.

Med vänliga hälsningar

fegge_89

930 Inlägg
5 september 2010
till att börja med så är det en 16liter motor.
och den har inte turbo.

Så mitt tips till dig är att sälja bilen och införskaffa dig en 1.8T eller dylikt.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

982 Inlägg
5 september 2010
frågan är ju om de är värt de

930 Inlägg
5 september 2010
oj 1.6 då wink Nja säger som ovan, frågan är om det är värt det.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Elektriker
718 Inlägg
5 september 2010
Som skrivits i andra trådar, om du vill bilen ska gå bättre så ja. Släng ut allt skit ur bilen, reservdäck, onödig inredning, ja finns massa saker som gör att det faktiskt kan bli märkbar skillnad.

Sen om man verkligen vill vara utan sådana saker på sin dagliga bil det är en annan fråga:P

Som att kasta vatten i sjön.

8 267 Inlägg
5 september 2010
Det är fel motor att börja lägga ut pengar på omman vill att den ska gå fortare. Det bästa är att byrta bil. Tråkigt men sant. Visst grå det att byta avgassystem och kanske chipa med, men det blir mycket pengar för ingenting.

218 Inlägg
5 september 2010
Marlboroman skrev:
Det är fel motor att börja lägga ut pengar på omman vill att den ska gå fortare. Det bästa är att byrta bil. Tråkigt men sant. Visst grå det att byta avgassystem och kanske chipa med, men det blir mycket pengar för ingenting.

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

Sök