Högt tryck i kylavätskebehållaren!

GlimmaMera
5 januari 2009 · 176 Inlägg

mrbuggy skrev:

GlimmaMera skrev:

mrbuggy skrev:

Nååå..händer de nåt därborta eller..?

Ja jag vart tvungen att plocka in kylarn och alla slangarna, och spolat igenom det, nu har jag monterat tillbaka allt plus att jag har blandat 50/50 glykol/vatten och vart ut och åkt med bilen och jag får värme i bilen plus att alla slangar+kylaren blir varm, och jag har haft bilen ståt på tomgång bra länge men får inte kylarfläkten att starta, men bilen kokar inte...smile

Va bra då..den startar nog inte i första taget om de e skapligt kallt.. så nu borde de funka ordentligt då...!!

ja jag hoppas det iaf, får väl se imorgon när man ska ha bilen då...hmm

Fiat Freemont "2.0 lounge" (2012)
Cheva Bilbyggare
31 januari 2009 · 9 Inlägg

GlimmaMera>>> Hjälpte det när du spolade systemet och blanda glykol 50/50?

Saab 9-3 SC TX 2,0t "Arrow" (2010)
abramion
31 januari 2009 · 124 Inlägg

GlimmaMera skrev:
tycker det är konstigt för bilen går ju hur fint som helst, och den ryker inget förutom så som den ska när det är 20 minus ute...

till 99% säker på toppackningen. hände lika dant på min ford mondeo td. tyckte de va högt tryck i slangarna. lossade på locket fräste till lite inte så farligt tänkte jag men de luktade diesel/avgaser i behållaren och de va toppackningen som hade gett sig. gick dock att köra med min eftersom den inte hade gått sönder helt utan var på gång. gick inte upp i temp eller något vid normalkörning om jag däremot varvade den låg på 3-4000varv(de va diesel) så tog de lite vatten! lycka till har du tur som jag behöver du tine plana!

jimpaaaaaa
5 september 2010 · 95 Inlägg

byt termostaten!!!!!!! kan vara vattenpumpen me för en del pumpar har flänsar av plast och kan lossa å då blir de ingen riktig cirkulation i systemet. men börja med termostaten

BMW E46 318 "brukisen" (2000)
gamlingen
5 september 2010 · 5 198 Inlägg

jimpaaaaaa skrev:
byt termostaten!!!!!!! kan vara vattenpumpen me för en del pumpar har flänsar av plast och kan lossa å då blir de ingen riktig cirkulation i systemet. men börja med termostaten

men,, får man ingen cirkulation så borde inte trycket bli högt..

Taus
5 september 2010 · 35 Inlägg

blåst topp packning sad

grindborg1
5 september 2010 · 326 Inlägg

tror oxå på topp packningen, hade lika att de lukta lite soppa i kärlet, rev toppen och såg att packningen va hel, men kikade extremt noga på den , och då syntes en jätte liten "bula" i själva "packnings ringen" har nu bytt och inge problem längre.

Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
jimpaaaaaa
5 september 2010 · 95 Inlägg

gamlingen skrev:

jimpaaaaaa skrev:
byt termostaten!!!!!!! kan vara vattenpumpen me för en del pumpar har flänsar av plast och kan lossa å då blir de ingen riktig cirkulation i systemet. men börja med termostaten

men,, får man ingen cirkulation så borde inte trycket bli högt..

jodå när vattnet blir varmt så expanderar det å då blir det tryck

BMW E46 318 "brukisen" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang