3995
Sök

Önskar ett lådförslag på en billebro-bas för hemmabruk

406 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Har fått upp ögonen på denna bas http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … p;PRID=919 och tror att den kan funka i liten portad låda, skall drivas med mds ph200 inbyggnadssteg 200wrms vid 8 ohm enl. uppgift.  Skall användas för hemmabruk, liten lokal osså kanske, "discobas" prioriteras framför lågt muller bara.  Så om nån vänlig själ vill räkna fram en låda till mig så vore ja tacksam, tror inte så mycket på dom här gratisprogrammen nämligen.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

2 024 Inlägg
23 mars 2010
Ett litet tips, om du inte tror så mycket på gratisprogrammen så ska du inte tro så mycket på de data parametrar som Billebro anger heller. De är inte direkt välkända för kvalitet och ärlighet.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

stahre
23 mars 2010
Om du precis fått upp ögonen för billebro kan du snabbt blunda igen... Tröttare person kan man leta efter

21 761 Inlägg
23 mars 2010
Det verkar helt omöjligt att komma åt Billebro just nu (åtminstone för mig), datorn står bara och tuggar. Jag fick kontakt tidigare och kunde skriva in parametrarna i lådprogrammet.

Vad jag förstår så är Omega Pro en högtalarserie från Eminence, i så fall borde det inte röra sig om "billigt skräp". De parametrar som anges för högtalaren i länken är för 15" element, inte 10" som det står i texten. Kan kolla vidare imorgon och försöka reda ut vilket element det egentligen handlar om, ifall trådskaparen vill. smile

406 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det verkar helt omöjligt att komma åt Billebro just nu (åtminstone för mig), datorn står bara och tuggar. Jag fick kontakt tidigare och kunde skriva in parametrarna i lådprogrammet.

Vad jag förstår så är Omega Pro en högtalarserie från Eminence, i så fall borde det inte röra sig om "billigt skräp". De parametrar som anges för högtalaren i länken är för 15" element, inte 10" som det står i texten. Kan kolla vidare imorgon och försöka reda ut vilket element det egentligen handlar om, ifall trådskaparen vill. smile

Hmm vad e det jag missat som säger att dom e till 15"??
Jo på tal om eminence så hitta jag en 10" på ljudia som är misstänkt lik(på bild iaf) men kostar ju mer än dubbelt så mycket.
Ja tack skulle du vilja forska lite imorrn så e jag mer än tacksam.
Jag ska själv testa o ringa osså för o se vilket mottagande det är hos dom(alla verkar ju så missnöjda), själv har jag aldrig handlat där innan, men jag dömer ingen på förhand.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

21 761 Inlägg
24 mars 2010
Den högtalare som finns hos Ljudia är Kappa Pro-10, tillhör en annan serie med bla mindre magnet och talspole.

Jag har kollat på nätet en del, men det verkar inte finnas Omega Pro-10 någon annanstans än hos Billebro. Dessutom är deras beskrivning av 10" egentligen en 15" (syns på konarean, ca 851 cm2), men jag hittar dock ingen 15" med just de parametrar som anges hos Billebro.

Alla dessa konstigheter gör att jag tvekar att göra en lådberäkning, jag litar tyvärr inte riktigt på uppgifterna. Ring gärna och fråga vad som egentligen gäller, berätta att tex konarean inte stämmer och att just den basmodellen inte går att hitta på nätet. smile

1 525 Inlägg
5 september 2010
Billebro Omega-PRO
Är en kopia av Eminence, men den är inte ens i närheten av Eminence kvalitet!
Det är rent skräp!

Sök