Ang. Gymnasie Projekt

Dustguy91
5 september 2010 · 121 Inlägg

Hejsan nu är det dags för att göra ett projekt i 3an gymnasiet. (Inom fordons ämnet). Nu är det så att jag inte har en aning om vad jag ska göra! så jag undrar om ni har några tips!

Det ska helst vara något som är praktiskt. Gillar inte att hålla på med teori saker! roll

Men hur som helst! det ska inte vara för stort projekt då jag har ca ett halvår på mig.
Jag har tillgång till verktyg med ej till Garage.

Alla tips vore hjälpsamma!

MVH !!

Dustguy91
5 september 2010 · 121 Inlägg

StyX_ skrev:
Gör något som inte är för stort smile

Om jag hade kort tid på mig så skulle jag nog kanske tagit och vaxa bilen 100% och verkligen gjort så det syns skillnad, vaxa, avfetta och allt smile

Annars så kanske du kan renovera något bara?

Aa det där med att renovera verkar något kul.. Men vet ej vad för något hehe. Vaxa bilen och göra rent och så går nog inte. Eftersom jag gör det väldigt ofta på min bil xD. Så har alltid min bil ren. hehe

Tobias_1337 Chef de cousine
5 september 2010 · 45 Inlägg

Köp en risig bil, och ditt mål ska då att vara att få den igenom besiktningen?  Fixa en bil med många 2:or? smile

Volvo S80 "Den seriöse" (2000)
Dustguy91
5 september 2010 · 121 Inlägg

Tobias_1337 skrev:
Köp en risig bil, och ditt mål ska då att vara att få den igenom besiktningen?  Fixa en bil med många 2:or? smile

skulle nog gå. Men har lite ont om pengar och plats. Tänkte att man kanske kunde hämta en motor från skroten och renovera och göra rent så att den går.. kanske skriva små fel och saker man behövt reparera? tongue kan det vara något?

Slash Saabifierad
6 september 2010 · 2 026 Inlägg

Gör det vanliga, bygg en baslåda i bilen och sätt in lite kul diodlampor så är det klart wink Eller gör samma sak fast i en extrem budgetversion där du sätter upp en gräns att det kanske max får kosta 100 spänn eller dylikt big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
beemern .......
6 september 2010 · 2 655 Inlägg

gör något liknande som några av årets 3or på fordon här har gjort, köp en gammal traktor, köp en scania turbo v8, förläng traktorn ca 1meter och para ihop dom med varandra tongue. de hinner du ju på ett halvår tongue.

S-Performance
6 september 2010 · 77 Inlägg

Dustguy91 skrev:
Hejsan nu är det dags för att göra ett projekt i 3an gymnasiet. (Inom fordons ämnet). Nu är det så att jag inte har en aning om vad jag ska göra! så jag undrar om ni har några tips!

Det ska helst vara något som är praktiskt. Gillar inte att hålla på med teori saker! roll

Men hur som helst! det ska inte vara för stort projekt då jag har ca ett halvår på mig.
Jag har tillgång till verktyg med ej till Garage.

Alla tips vore hjälpsamma!

MVH !!

Sy och klä om inredningen i en bil

The__dude
6 september 2010 · 90 Inlägg

köp en risig golf tvåa som inte klarat besiktningen o tyskstuka lite lagomt och försökt få den igenom besikting

Glader9991
6 september 2010 · 956 Inlägg

Det är svårare än man tror. De måste kunna bindas till ditt program, ett ämne du haft/har.
Syfte är oerhört viktigt, likaså bakgrund. Du måste ha bra frågeställningar. De räcker inte bara med: " Ska fixa så bilen går igenom besiktningen."

Och gör det stort. Jag trodde mitt skulle bli enormt och gjorde de stort. Det blev 15 sidor.

Tobias_1337 Chef de cousine
6 september 2010 · 45 Inlägg

Och gör det stort. Jag trodde mitt skulle bli enormt och gjorde de stort. Det blev 15 sidor.

Gick du natur eller samhäll?

Fordon är ändå en mycket praktisk linje.

Volvo S80 "Den seriöse" (2000)
Tobias_1337 Chef de cousine
6 september 2010 · 45 Inlägg

Haha, har själv gått HR och eftersom det är en övervägande praktisk linje så la lärarna större vikt i bedömningen i utförandet (praktiska delen) och mindre i rapporten smile

Senast redigerat av Tobias_1337 (6 september 2010)

Volvo S80 "Den seriöse" (2000)
KiWmasTer
6 september 2010 · 149 Inlägg

glöm inte att dokumentera allt, har du ingen bra loggbok som beskriver vad du gjort under tiden så kan det dra ner på betyget, tänk på allt räknas in i dom 100 h, även om du står med en lärare och pratar i en halvtimme om ditt projekt så räknas den tiden eller att du ska iväg och handla reservdelar eller dylikt

Volvo V70 "Bsr" (2000)
Snitch Ointresserad.
6 september 2010 · 936 Inlägg

Vafan har du ett halvår på dig yikes

Vi har 35 timmar.

Teabag appreciation club.
TheBlackBullit
6 september 2010 · 195 Inlägg

aa de svårt de där med o välja vad man ska göra...  jag turbokonvertera  en E30 320 målet va att kolla hur billigt man kan göra de... gör något liknande typ golf  eller kompressor mata någon bil finns ju billiga merca kompressorer  kolla hur billigt de går o göra de eller hur mycket effekt du kan få ut ur den

Låt fantasin flöda

BMW E39 M5 (2000)
SgtCrilly Hemmainstruktör
7 september 2010 · 641 Inlägg

Ville själv bygga fjäderbensstag å nya kränghämmare till min dåvarande bil men fick inte eftersom slutresultatet kunde inte testas ordentligt. Mäta ökad vridstyvhet osv.
Så monterade ett Defa-larm i en 740... Var varken imtresant eller lärorikt men fick åtminstone bra betyg.
Mitt tipps är gör nått som du tycker är imtresant å du vill lära dig mer om och fördjupa dig i.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd
Mini Cooper S (R53) "MC42" (2006)
The__dude
7 september 2010 · 90 Inlägg

Försök o gör något som har med miljö o göra för de är ett rätt hett ämne smile

S-Performance
7 september 2010 · 77 Inlägg

Pukadjuret skrev:
Ville själv bygga fjäderbensstag å nya kränghämmare till min dåvarande bil men fick inte eftersom slutresultatet kunde inte testas ordentligt. Mäta ökad vridstyvhet osv.
Så monterade ett Defa-larm i en 740... Var varken imtresant eller lärorikt men fick åtminstone bra betyg.
Mitt tipps är gör nått som du tycker är imtresant å du vill lära dig mer om och fördjupa dig i.

Håller med dig. Det är väl just det man ska göra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang