Hej!
Igår kväll hände en incident mellan mig och en cyklist.
Jag kommer mot en T-korsning med högerregel, och ett övergångsställe, Kollar vänster, klart, kollar höger och ser att några ungdomar kommer och ser ut som att dom ska gå över så jag rullar sakta in mot övergångsstället och har koll på dom, ser att dom stannar och snackar med en man, sen ser jag att det flashar till på en cykel mitt framför min bil, jag ställer mig på bromsen, och sedan kommer det en annan kille och precis touchar min bil, han ramlar liksom inte av cykeln utan "snubblar" av den och går ner på knä typ. Han kollar upp mot min bil och jag gör en tumme upp för att kolla liksom snabbt om det var okej, han kommer fram till min bil och jag vevar ner rutan.
Konversation
J - Jag , X - Cyklisten
X - Vad du håller på med vaa vaa?
J - Förlåt! Jag missade dig totalt!!
X - KÖR KÖR KÖR
J - Är du okej?
X - KÖR KÖR KÖR KÖR!!!!!
J - Hur gick det med cykeln?
X - KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!.
Jag missade då alltså han han kom körandes vid över_GÅNGS_stället, han hade inget lyse på cykeln, varken bak eller fram. Nu har jag fått för mig att han kommer göra en anmälan osv. Jag fick världens chock och körde iväg när han sa att jag skulle köra, jag menar, jag hade självklart stannat kvar och försökt rett ut detta. Men när en invandrare som skriker och härjar blir jag rädd för, skulle blivit lika rädd om en svensk gjorde likadant.
Förövrigt så var klockan runt 21:00, ganska mörkt dvs.
Har en bild här som kanske förklarar det lite bättre.
http://img6.imageshack.us/img6/2839/12345asdfg.jpgSå, vad tror ni kommer att hända? hoppas på det bästa med att det inte blir någon anmälning?.
Några egna erfarenheter?