Problem med att få DLS CA12 att leverera

erik_90
8 september 2010 · 86 Inlägg

Problemet är att jag inte får något riktigt tryck ur min Carpower Blackbass 12". Den låter hyffsat bra och det finns djupbas och lite snärt men ganska lite av det goda.

Den är parallellt kopplad till 2 ohm. Steget ska då leverera 400Wrms. Lådan är en tät sluten låda på 38l, har även testat en 30l. Basen spelar in genom skidluckan i en 850, stabilt och tätt mot ryggstödet.

Huvudenheten är en Pioneer 6000ub. Har även ett RF t4004 som driver RF T152S 5.25"-spelar på bra. Tidigare drev jag basen på två av detta stegs kanaler- ca 250Wrms. Skillnaden när jag bytte till DLS steget var ytterst marginellt bättre, så jag misstänker att jag har gjort någonting fel.

Strömmen- 33mm2 och 21mm2 Jorden-bra kontakt i bältesfästen. Går aldrig under 13.8V när jag spelar bas och mäter över stegets plus och minus.

Har steget inställt på 30-100Hz. Gain på lite mer än hälften. HU lågnivåspänning- 2V

Saker som jag misstänker- Fel låda och montering, testa portad?
Något felinställt på HU, har ställt på: Preout: FULL tex.
Att jag inte har många referenser på hur högt och bra det ska spela.
Kan lågnivåkabeln orsaka detta? Lågnivåingångarna är bara märkta med A och B men det spelar väl ingen roll på monosteg?
Har testat att fasvända basen. Kan ha gjort nåt nybörjarmisstag.

Steget: http://blekingebilradio.nordicshops.com … ory_id=181

Mycket tacksam för lite eftertanke på mitt problem!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang