Förgasarturbo Triumph 2000 projekt! Update 6 juni

mrscones Svetsare
3 juni 2010 · 56 Inlägg

MrCarfreak skrev:
MEER bilder!! Underbart projekt!!

Tack så mycket! big_smile
Ska bli mer bilder efter denna helg.. ska plocka ihop större delen av motorn smile / Martin

PM'a för svetsjobb!
mrscones Svetsare
3 juni 2010 · 56 Inlägg

Coddas skrev:
så längesedan det var jag såg detta sisst.  kände inte igen rubriken men första bilden sen så.  har du inte skruvat alls under vintern eller det är vad som gjorts?

Nae.. har inte skruvat något i vinter.. Jag hade mellan 10-20 grander minus i garaget yikes . Men nu har jag tinat upp smile / Martin

PM'a för svetsjobb!
MrCarfreak Gasglad
3 juni 2010 · 3 244 Inlägg

mrscones skrev:

MrCarfreak skrev:
MEER bilder!! Underbart projekt!!

Tack så mycket! big_smile
Ska bli mer bilder efter denna helg.. ska plocka ihop större delen av motorn smile / Martin

Underbart! Ser fram emot detta!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
P--JawZ--K
4 juni 2010 · 579 Inlägg

Roligt att se att du har kommit igång igen asså smile, gillar hur plenumet blev också wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
mrscones Svetsare
4 juni 2010 · 56 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Roligt att se att du har kommit igång igen asså smile, gillar hur plenumet blev också wink

Jo tackar! big_smile alltid kul med liv i stugan! big_smile Hur går det med 240n? smile

PM'a för svetsjobb!
mrscones Svetsare
4 juni 2010 · 56 Inlägg

--------------------FILM!------------------------------
Nu har jag fixat en inspelning så att ni han höra sången av det nya avgassystemet. Sorry för dålig kvalitet ..
Inspelat på mobil hmm

http://www.youtube.com/watch?v=CDZdzcUQPZk

Senast redigerat av mrscones (4 juni 2010)

PM'a för svetsjobb!
_DamnIt R1 driver!
4 juni 2010 · 5 128 Inlägg

Härligt projekt! Ska lätt följas! smile

P--JawZ--K
4 juni 2010 · 579 Inlägg

Jo precis wink, jo dä går att. ställde av bilen igår så nu blir dä å bara röja på som fan hehe smile Håller på å tar ner allt som ska bytas, å ska ta ur motorn te söndan troligen å fixa till den. Sen blir dä ny inredning å rostlagning av chassitet.

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
P--JawZ--K
4 juni 2010 · 579 Inlägg

Förresten den låt riktigt gött med dä nya avgas systemet, lite turbo vissel på där så ä dä perfekt wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
mrscones Svetsare
6 juni 2010 · 56 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Jo precis wink, jo dä går att. ställde av bilen igår så nu blir dä å bara röja på som fan hehe smile Håller på å tar ner allt som ska bytas, å ska ta ur motorn te söndan troligen å fixa till den. Sen blir dä ny inredning å rostlagning av chassitet.

Låter görfint! som vi säger här i östergötland wink blir nog kanon! /martin

PM'a för svetsjobb!
mrscones Svetsare
6 juni 2010 · 56 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Förresten den låt riktigt gött med dä nya avgas systemet, lite turbo vissel på där så ä dä perfekt wink

Tackar big_smile Precis! lite turbovissel skulle ju inte vara helt fel wink

PM'a för svetsjobb!
mrscones Svetsare
6 juni 2010 · 56 Inlägg

Uppdajt 6 juni!!

Fick lite tid i helgen, så jag tänkte skruva ihop den största delen av motorn. Honade cylindrarna, satte dit nya kolvringar och gjorde rent veven lite..

Med jag blev inte helt klar tyvärr. blev tvungen att ta hem vev-packboxen för att kunna pressa ur den. Ska göras imorgon tongue Hade räknat med att man skulle trycka ut den för hand,, men icke.

Det blev också att köpa en ny generator:/ den gamla brann upp.. passade på att köpa lite nya pinn-bultar till toppen smile

Lite bilder dåtongue

http://img227.imageshack.us/img227/794/foto0118h.jpg
Veven då tongue

http://img88.imageshack.us/img88/8001/foto0109l.jpg
Här ser man de nya bultarna cool

http://img17.imageshack.us/img17/6454/foto0104l.jpg
Passade på att snygga till finishen på ventilerna när jag var igång:)

http://img227.imageshack.us/img227/2046/foto0110u.jpg
Den nya generatorn. Mycket fräshare än den gamla.. Ja den var ju original sen 73 hehe..

Over and out! / Martin

PM'a för svetsjobb!
sierraturbo
7 juni 2010 · 1 Inlägg

Grymt projekt! Kommer lätt att följas. big_smile
Längtar till att få se den på träffarna i framtiden! Detta blir nog ett riktigt vrålåk tongue

Vad är det för färg på topplock och motorblock föressten? letar efter en liknande nyans tongue

Senast redigerat av sierraturbo (7 juni 2010)

mrscones Svetsare
7 juni 2010 · 56 Inlägg

sierraturbo skrev:
Grymt projekt! Kommer lätt att följas. big_smile
Längtar till att få se den på träffarna i framtiden! Detta blir nog ett riktigt vrålåk tongue

Vad är det för färg på topplock och motorblock föressten? letar efter en liknande nyans tongue

Tackar big_smile

Färgen kommer från Corrostabil tongue köpte billigt på mekonomen outlet.

PM'a för svetsjobb!
ante708
21 augusti 2010 · 1 Inlägg

Detta ser jävligt bra ut.  Trodde inte att du kommit såhär långt i projektet. Men jag håller med övriga här.... MER BILDERRRR

Volvo 944 "ltt" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang