4994
Sök

Laga rost bakre skärmkant, hur gör jag grundjobbet?

731 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Tjena, bilen är avställd nu under vintern så jag tänkte passa på att laga lite rost som börjat komma i bakskärmen.
Jag tänkte om jag gör grundjobbet så får en kunnig lägga på färgen.

ÄR det enda sättet att få det bra att kapa och svetsa ny plåt eller kan man spackla upp och ändå få det att hålla bra?

Har ingen kunskap inom området så tar gärna lite tips, är intressant vad det kan kosta också om man lämnar bort hela jobbet.

Tack smile

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 september 2010
Japp kapa å dit med ny plåt e det enda sättet som det blir bra på

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

731 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Jobbigt, vart hittar man lämplig plåt? undrar om det är någon ide för mig som aldrig svetsat att börja kapa i karossen och försöka få det bra.. Är inte direkt den bilen man vill prova sig fram på haha.. smile

6 732 Inlägg
9 september 2010
Beror på hur stort problemet är.. jag försöker göra med plastic padding med glasfiber, funkar också bra

De/Dem

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
9 september 2010
Vad är det för skada? Är det ytrost, eller har det börjat fattas plåt? smile

Ladda gärna upp en bild smile

Men det bästa om du ska byta en skärmkant är ju att köpa ekonomiplåt(=plåt som är färdiga bitar, ex trösklar, balkar, skärmkanter) och byta smile Har du aldrig svetsat eller bytt plåt kan det nog vara lite svårt, iallafall om det är finbilen som du säger så kanske inte det bör bli fel... tongue

Men hör runt med kompisar och folk som kanske kan sånthär, och be om hjälp isåfall smile

MVH Volvo1968

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

731 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Jag ska fixa en bild imorgon, har inte tillgång till bilen idag. Men det fattas lite plåt. det är i viket under så det syns inte utifrån.

6 732 Inlägg
9 september 2010
http://i51.photobucket.com/albums/f386/Werewolf91/DSC01195.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f386/Werewolf91/DSC01198.jpg

Går..men kan bli grisigt big_smile *första gången*

De/Dem

731 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Tror nog mer på att svetsa då, känns mer långsiktigt smile

Sök