3318
Sök

Kan någon snälla hjälpa mig Jag har fått en toyota corolla -86. Problemet är att batterilampan lyser jag kan noll om bil

6 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
Hejsan igår fick jag min första bil. Och det är ett fel på den vilket den gamla ägaren inte ides gorma med så jag fick ta över bilen gratis. Nu är de så att jag aldrig ens öppnat en morothuv men tänkte ändå lyckas fixa och trixa så jag kan laga den...

Info om problemet. Batteri lampan lyser eller laddningslampa eller vad de nu heter när man startar bilen och när man kör den. Gamla ägaren hade den tänds för den hade bilen gått i fyra dagar sedan dött. sen hade han startat upp den igen och varit gorm vet inte exakt. Men nu går den iallafall att köra startar direkt men lampan lyser på instrumentpanelen när man har bilen på.

Batteriet ska vara nytt så de ska inte vara problemet jag har rengjort polerna idag som jag blev tipsad om men lyste fortfrande. Nu har jag plockat ut batteriet och laddar de med en sån där bil batt laddare man kan ladda de fullt med inne. Har inte stoppat tillbaka de ännu för de är itne fullt. Gamla ägaren sa att han mätt generatorn nå och att den skulle vara okej. Men vad tror ni är problemet. Jag fattar noll..haha..

Ni får gärna förklara ganska ordentligt pgr idag var första gången jag öppnade en motorhuv haha.. Och nu ska jag fixa en bil Men man ska ju alltid lära sig någon gång

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
10 september 2010
till att börja med, lita inte på vad gamla ägaren sa tongue kontrollera batteriets skick. gärna mäta spänningen med bilen avstängd om du har möjlighet och sen också mäta spänningen när bilen är igång.

borde ligga på 12 eller strax över när motorn är av och 14 eller straxt över när motorn är igång.
smile

MVH

6 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
är det den som de står LC regulator på??

6 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
vars sitter kolen på en toyota corolla 86-

Sök