4920
Sök

Söker information om, Sparkomatic SA-70.

451 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
Har hittat ett gammel Sparkomatic som har legat och skräpat i flera år pga att det varit trasigt. Tog mig i kragen och lagade det en kväll då jag inget hade att göra. Och testade koppla in det i farsans 740 som har en 12" bas från biltema tongue Tidigare har jag haft ett litet skräp monoblock på 100wrms i 4ohm och drivit basen med men det lät inget vidare. Kopplade in SA-70 steget som har två kanaler för basar och två för högtalare, jag bryggade inte heller steget då det var tänkt att jag bara skulle kolla om det fungerade. Och jävlar vad lill skit steget driver. Gainen stod på max sedan tidigare och jag glömde vrida ner den innan jag slog på stereon som var inte långt ifrån max på volymen, hehe lät som att biltema basen skulle basa sig ut ur lådan. smile Det måste ju vara ganska bra med effekt i steget ändå då det drev så där pass bra och inte ens bryggat, biltema basen är ju specad till 250wrms och det verkar ju vara rimligt då det tidigare steget på 100wrms långt ifrån drev ut den. Sen blev det ju fruktansvärt bra ljud från basen med det steget, är tveksam till om jag hört något annat steg som är så bra ljudmässigt. Är det nån som vet något om dessa steg, det ser iaf ut att vara rätt gammalt och med hänsyn till storleken så väger det ju någonting jävluskt, fan tyngre än mitt gamla Mutant MT800 som är 3ggr större. Och jag har själv en regel att tunga steg är bra steg och det har iaf stämt riktigt bra hittills. smile

Sök