3318
Sök

Byta xenon på v70 -06

406 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Hur mycket behöver demonteras för o byta höger lampa (xenon) på en v70 -06:a??
Har kollat lite men man kommer iaf inte åt den med insatsen kvar.........o bakom sitter en låda med  till synes 2 databoxar i så den kan man inte flytta på.
Tips mottages annars får man lämna till verkstad o betala dyrt förmodligen.
Lossade 2 skruvar uppe på insatsen men sen sitter den ju med nånting mer som inte syns.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

I got Dubs!
2 423 Inlägg
9 september 2010
Lättast är att plocka bort hela strålkastaren.
byt båda samtidigt.

1 043 Inlägg
9 september 2010
Är det som på -07 behöver du inte lossa något för att byta på höger sida, bara på vänster.

406 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
Dubs skrev:
Lättast är att plocka bort hela strålkastaren.
byt båda samtidigt.

Jo men hur? som jag skrev så hitta jag bara 2 skruvar uppe på insatsen, o då lossna den lite i överkanten men var/hur sitter den fast undertill/sidan?

"Är det som på -07 behöver du inte lossa något för att byta på höger sida, bara på vänster."

Höger menar jag inifrån bilen sett o isåfall är det inte samma(konstigt) för jag har ett mellanrum på kanske 3 cm mellan baksida på insats o plastlådan me databoxarna som inte är flyttbar så insatsen måste ut på nått sätt men hur?

Mvh Tomas

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

leg. Dåre
64 Inlägg
15 september 2010
antingen måste du bort med stötfångaren och skruva bort hela insatsen eller så åker du till volvo och får den bytt alt får låna demonteringsverktyget till datorboxarna. enda sättet att byta lampa på dom där!

stötfångaren sitter med en tians m8 skruv på vardera sida under listerna som sitter fastklämda med hulling typ samt en torx 25 i hjulhuset plus en plastnit i underkant på spojlern i fram. sen ser du i stort sett alla skruvar till insatsen men du måste lossa det svarta fästet till stötfångaren på sidan framför hjulhuset som sitter med två t25 och en 8ans m6a för att komma åt den fäst skruven.

Sök