Milltek catback avgasreglage?

replaya
10 augusti 2010 · 55 Inlägg

Hej

Ja har en golf v6 4motion som har ett milltek catback system(r32) och jag undrar om de finns någe avgasreglage i de avgasystemet.. i sånna fall vart sitter de?

Mvh

OBS vet ej om jag skapade denna tråd i rätt kategori!

Senast redigerat av replaya (10 augusti 2010)

Hegefors
13 augusti 2010 · 99 Inlägg

Det sitter en vakumklocka på vänster sida på sista dämparen. Om det är den du menar?

replaya
14 augusti 2010 · 55 Inlägg

Hegefors skrev:
Det sitter en vakumklocka på vänster sida på sista dämparen. Om det är den du menar?

Vänster sida när man står bakom bilen och tittar på bakluckan?

Ja jag vet inte.. har hört och sett folk skriva att "avgasreglage/ventil  ställd i öppet läge" men de kanske kallas för vakumklocka? .. den som bestämmer hur mycket avgaser som ska komma ut..? typ..
Menar du att den sitter i slutdämpen typ?

Men tänkte om de fanns sånt på milltek catbaken också...?

Senast redigerat av replaya (14 augusti 2010)

Hegefors
15 augusti 2010 · 99 Inlägg

Ja, precis. När man står bakom. På originalsystemet så sitter det en klocka där som det leder en vakum slang till. Den gör så spjällen öppnar sig vid fullt gaspådrag och vice versa.

replaya
15 augusti 2010 · 55 Inlägg

Hegefors skrev:
Ja, precis. När man står bakom. På originalsystemet så sitter det en klocka där som det leder en vakum slang till. Den gör så spjällen öppnar sig vid fullt gaspådrag och vice versa.

Okej men nu har jag ett millteck catbak och undrar om de finns sånt spjäll på den?
Kan man se den där vakum slangen om man kollar under bilen? för kollade under bilen och såg ingen slang som gick till avgassystemet..

itouch
16 september 2010 · 1 488 Inlägg

På milltek catback så finns det ingen sådan ventil, utan ditt system är 100% öppet hela tiden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang