5694
Sök

Mercedes e 350 med amg-paketet - hur ser avgasrören ut på 2011?

13 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Hej.

Jag har beställt en MB E350 med AMG sportpaket. Som jag förtog det så kommer det vara fyrkantiga avgasrör och inte små runda när man väljer sportpaket. Det är det på 2010-modellen. Men jag är inte säker längre på att det gäller 2011. Säljarna har väldigt dålig koll och bygger man bilen på Mercedes hemsida och lägger till sportpaketet så ändrar den till små runda avgasrör. Men den visar också 2010s "hockeyklubbor" som dimljus. På 2011 ska det vara raka, därav vet jag inte om sidan inte är helt uppdaterad.

Vet någon vart man kan se RÄTT info vad dom gjort för facelift på 2011 e-klass? Samt hur baken ser ut om man köper 350 med sportpaket 2011? Har byggt bilen på många länders olika sidor och det verkar vara samma skit överallt. Kan det vara runda små för 2011? :S

Lite bilder för att förtydliga

Gamla hockeyklubbor som dimljus:
http://www.mercedesinthenews.com.php5-6 … -image.jpg

Nya 2011 dimljus:
http://img266.imageshack.us/i/wallpaper … 00072.jpg/

Runda avgasrör utan(?) amg-paketet:
http://www.cartype.com/pics/6870/full/m … 0_2_10.jpg

Avgasrör som borde vara på både 2010 och 2011s 350 med sportpaket:
http://img713.imageshack.us/f/wallpaper … 00072.jpg/

Hoppas någon kan hjälpa mig, inte helt lätt problem!

Issue

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
16 september 2010
du kommer att ha två runda små om det är en bensinare, det är bara v8 bensinare samt stora diesel6:an som har fyrkantiga..

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
16 september 2010
hockykluban kommer med amg pakt oavsett om det är facelift eller ej!

13 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Det är V6 diesel. Hockeyklubban är 2010 års dimljus. 2011 ändrar dom till raka som jag länkade, kolla själv där du bygger bilen. Men som sagt, lägger du till amg-sportpaket så ändrar den till gamla hockeyklubborna.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
16 september 2010
hocky klubban har inget med facelift att göra utan det förljer med i AMG pkt, och har du en diesel så får du samma som ja har dvs två fyrkantiga "falska" utblås

13 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Okej men dom "nya" dimljusen jag länkade till fanns ju inte till 2010? Är det till bara till avantgarde utan sportpaket som man får dom lysena då?

Edit, har du chippat din något? smile Då ryker garantin va? Jag får den nya 350 med 265hk, hoppas det är bra tryck i den! big_smile 620 vrid lär ju kännas!

Edit2, men om det är som du faktiskt säger att 350 diesel har dubbla fyrkantiga så måste det ju vara fel på Mercedes hemsida. För om du tar en 350, lägger till avantgarde så får du dom raka nya dimljusen men fortfarande runda rör. Lägger du sen till sportpaket så får du hockeyklubborna MEN du får fortfarande runda rör.
Senast redigerat av Issue (16 september 2010)

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
16 september 2010
den de nya lyserna är just till faceliftade bilarna som produceras eftersommaren, dvs som din. Du kommer att ha biturbo på din 350 wink

det är som att jämföra med bmws e60/61 kaross som fick facelift -07 men behöll samma dinmljus och front med mpkt tills den slutade tillverkas i år.

Jag har om mapp på den och ja garantin rycker! så nu har jag 300hk och 640nm. men om jag ska vara helt ärligt så ångrar jag bilköpet och borde aldrigt ha lagt ner de pengarna på en ny mercedes, samma kvalité känsla som en sketen honda accord sad därav att den bara står hemma mest och inte andvänds av mig.
men men smaken är som baken och jag hoppas att du blir nöjd med din, men jag som har en bmw att jämföra med (5år gammal) så känns bilen som skit. seg i vxllådan, plastig inredning, korta stolar, högljudnivå fast det är en sedan samt att den känns inte lika kompakt och hel som en mercedes ska göra.

och ja det är fel på deras sida, den ska ha 2fyrkantiga ändrör samt hockyklubban INGET ANNAT OAVSETT VAD SOM FINNS PÅ DERAS SIDA

13 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Aha, vad är biturbo? Det låter spännande! ;P

Okej, blir nog ingen mapp för mig då, iaf inte innan garantin är ute. Vad drar din om du kör lugnt? Jag gillar kvalliten i e-klassen.. och då har jag kört ganska mycke bil, men dock inte bmw. Jag kollade lite på bmw med för dom har fina dieselmotorer men mercedes hade så mycke fördelar för just taxi, som jag kommer använda den till. Därav blev det MB. Det blir en erfarenhet, nästa gång kanske jag testar bmw! smile

Issue

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
16 september 2010
biturbo = att du har två turbo smile
min dra just nu ca 0.8 då är den fortfarande i inkörninsasen och jag har mapp (mest tung landsväg blir det då)

ok men om du ska ha den till taxi så förstår jag.

vil du ha mer effekt och ha garantin kvar så skicka PM

13 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Är det inte dubbla turbo på 350 från 2010?

0,8 är ju skitbra! smile
Mer power är aldrig fel! Men skulle gärna göra något åt ljudet med, går de få till något bra ur en diesel? smile

Pm kommer när jag sitter vid en dator nästa gång. Om vi nu inte kan ta det här?

Issue

Sök