3072
Sök

Trimning av Bmw 535i

7 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
ska nu i veckan stoppa in ett nytt chipp i min bmw 535i - 88:a som ska ge 25-29 hästar mer å 30 nm mera , och då undrar jag finns de större chipp att köpa till min bil som passar min box ? sen tänkte jag höra vad kan man mera göra för att få upp hästarna lite mera? hade velat ha runt 300-350 hästar i bilen.
har 208 hk orginal i bilen , med chippet så blir de ca: 233-235 hk.
är det jobbigt att lägga in en turbo i bilen eller kompressor ?

tack på förhand

1 798 Inlägg
17 september 2010
Inte för att vara den men ett chip till den ger på sin höjd 5-10 hk om ens det

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

7 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
fins de ett till chipp som ger ytterligare 5-10 hk ? eller menar du att mitt chipp bara ger den effekten ? hade velat ha lite mera hujma i den , finns bara lite å trycka med nu , nått annat förslag förutom chip till min bil för att få upp hästarna lite ? är rak6a i den manuell

8 273 Inlägg
17 september 2010
Skulle tippa på att han menar att chipet inte ger mer än så eftersom chip på sugmotorer inte ger så mycket som oftast. Nog för att det är en stor motor men 25-30hk låter optimistiskt.

Vad du ska göra för att vässa den mer beror ju en hel del på hur laglig du vill att bilen ska vara, och kanske mest på hur mycket pengar du är villig att spendera. Struntar man i det där med att vara laglig så är ju turbon enklaste lösningen.

7 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
okej då ska jag börja kolla vars å vad man behöver för att skaffa turbo till bilen , för isf blir de turbo är grymt sugen.  visst går de att typa om den till turbo så den blir laglig på vägen ? eller är de mkt jobb med det ?

8 273 Inlägg
17 september 2010
RKosse skrev:
visst går de att typa om den till turbo så den blir laglig på vägen ? eller är de mkt jobb med det ?

Turbokonvertering kan du inte få igenom lagligt.

EDIT: Däremot om du byter till en motor inom effekt/vridmomentsgränsen med turbo och katalysator original så kan du typa in den utan större bekymmer

EDIT2: Alternativet annars är att hitta en certifierad sats för konvertering, och dem dräller det inte av opm dem är sällan billiga.
Senast redigerat av Marlboroman (17 september 2010)

1 482 Inlägg
18 september 2010
RKosse skrev:
okej då ska jag börja kolla vars å vad man behöver för att skaffa turbo till bilen , för isf blir de turbo är grymt sugen.  visst går de att typa om den till turbo så den blir laglig på vägen ? eller är de mkt jobb med det ?

Nej du kan inte typa om en M30B35 med turbo i en bil av 1988årsmodell.

BLT Service
Theracords Music Label

Sök