6249
Sök

Vad händer om jag förmiskar baslådan så att den blir mindre`?

2 594 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
hej har en låda som är specialanpassad för 2st 10or men jag måste förminska den så den får plats i bubblan men blir det sämmre ljud? finns det nått jag kan göra? bygga om den så den blir sluten ?

10 287 Inlägg
16 november 2006
Svar ja, sluten är ett alternativ. Ge oss parametrar på elementen så har vi folk här som kan räkna på vad som händer.

/Göran

ghost_boy83 skrev:
hej har en låda som är specialanpassad för 2st 10or men jag måste förminska den så den får plats i bubblan men blir det sämmre ljud? finns det nått jag kan göra? bygga om den så den blir sluten ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Supraman
2 300 Inlägg
16 november 2006
Ett alt är att du bygger en annan låda med annan form som passar men med samma litermått.

Ändrar man volym så påverkar det hur mkt db man kan få ut, hur bra det kommer att låta och vilken frekvens lådan kommer att vara avstämd för.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

6 851 Inlägg
16 november 2006
ghost_boy83 skrev:

portad eller sluten låda?

2 594 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
hur fasen va det man räknar ut litermåttet tar man längd+höjd+bredd *nånting?

6 851 Inlägg
16 november 2006
ghost_boy83 skrev:
hur fasen va det man räknar ut litermåttet tar man längd+höjd+bredd *nånting?

LxHxD i dm. om den är 4-kantig.

Sök