Hjälp med installera i golf 3

redey
19 september 2010 · 40 Inlägg

Har nydligen köpt ett kitsystem (hertz ESK 165) och steg (Hertz HE4) men har några småfrågor.

Pluskabeln från Batteriet till steget, Vart kan jag få in den i själva bilen?
Finns det nån bra väg in?

Delningsfiltret, Finns det någon specielt bra plats för dom? Eller spelar det någon större roll?

kristoffersson
19 september 2010 · 505 Inlägg

Enklaste för att hitta en väg genom torpedväggen är helt enkelt att lyfta på listerna och mattorna fram i bilen och kolla om där är något färdigt hål.  Annars blir det att ta fram borren !

Delningsfiltret kan du ju montera var du vill, i stort sett..
Ingen aning om hur det ser ut i just din bil.

racer-putte
19 september 2010 · 6 558 Inlägg

Titta nedanför kylvätske  behållaren i motor-rummet så sitter det en gummi-genomföring där för ström-kabeln .. sen filtren kan du gömma under instrument-brädan gott om plats där smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
redey
20 september 2010 · 40 Inlägg

okej va bra,
Men sen funderar jag lite på hur jag ska placera steget,
Jag vill inte ha det på ryggstödet då jag vill kunna fälla ner det ifall det skulle behövas?
Finns det nån bra plats?
Samt, jordställe, Vart rekommenderar ni?

racer-putte
20 september 2010 · 6 558 Inlägg

redey skrev:
okej va bra,
Men sen funderar jag lite på hur jag ska placera steget,
Jag vill inte ha det på ryggstödet då jag vill kunna fälla ner det ifall det skulle behövas?
Finns det nån bra plats?
Samt, jordställe, Vart rekommenderar ni?

Fråga 1 ..ja säg det .. fråga 2... bältesfästet funkar bra de smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Alex-s Bakhjulskrafs
20 september 2010 · 1 479 Inlägg

redey skrev:
okej va bra,
Men sen funderar jag lite på hur jag ska placera steget,
Jag vill inte ha det på ryggstödet då jag vill kunna fälla ner det ifall det skulle behövas?
Finns det nån bra plats?
Samt, jordställe, Vart rekommenderar ni?

om du har hatthylla kan du sätta det under den, annars är det på lådan som är smartast.
jordpunkter kan vara: fästet till bältet, någonstans i reservhjulsbaljan, bultarna till stötdämparna och kroken till bakluckan.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Tokken Team dBakuten
20 september 2010 · 3 453 Inlägg

mk2_power skrev:

redey skrev:
okej va bra,
Men sen funderar jag lite på hur jag ska placera steget,
Jag vill inte ha det på ryggstödet då jag vill kunna fälla ner det ifall det skulle behövas?
Finns det nån bra plats?
Samt, jordställe, Vart rekommenderar ni?

om du har hatthylla kan du sätta det under den, annars är det på lådan som är smartast.
jordpunkter kan vara: fästet till bältet, någonstans i reservhjulsbaljan, bultarna till stötdämparna och kroken till bakluckan.

Jordpunkt.. finns bara ett riktigt bra ställe och det är fästet till säkerhetsbältet. Sitter direkt i ramen på bilen
och bättre jord än det är svårt att hitta.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
redey
20 september 2010 · 40 Inlägg

Okej då blir det fästet till säkerhetsbältet.


mk2_power skrev:
om du har hatthylla kan du sätta det under den, annars är det på lådan som är smartast.

Hatthyttan åker ju upp när jag öppnad bagaget + att den är hur tunn som helst, skulle aldrig hålla.

Får nog sätta den på sidan i bagageutrymmet.

Ernlothsson
20 september 2010 · 92 Inlägg

redey skrev:
Okej då blir det fästet till säkerhetsbältet.


mk2_power skrev:
om du har hatthylla kan du sätta det under den, annars är det på lådan som är smartast.

Hatthyttan åker ju upp när jag öppnad bagaget + att den är hur tunn som helst, skulle aldrig hålla.

Får nog sätta den på sidan i bagageutrymmet.

jag har höjt upp golvet en bit i min golf och satt steget där under, funkar det också smile

Volkswagen golf vr6 "Das Kleinwagen" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang