6291
Sök

behöver hjälp med framhögtalare i BMW

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
nu är det såhär, jag e trött på allt skallrande i skit i mina främre högtalare, kan inte ha hög volym alls utan att det ska börja med massa oväsen på utsidan, någon som vet vad det kan vara? har haft loss högtalarna och kollat på dom och där dom sitter, men hittar inget.. dom sitter vid skärmarna fram, gäller en BMW E36, och vad kan man sätta för något i orginalhålen för diskanterna i framdörrarna?

//MVH jonas

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 672 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
någon som kan hjälpa mig?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

.......
2 655 Inlägg
16 november 2006
menar du att de skallrar en massa på utsidan bilen (t.ex reggskylt eller inredning å liknande) eller menar du högtalaren?

3 149 Inlägg
16 november 2006
Är det dörrsidan som skrammlar eller plåten?

Se till så att allt sitter fast, att dörrsidan är fäst med alla clips och dämpa upp dörr och dörrsida med matta alternativt dämpskum typ Peak off. Se: http://www.mds.se/categories/ProductLis … ionId=5215

2 672 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
det är skärmen lr bakom skärmen det skallrar, har inte med dörren att göra alls, har försökt leta efter vad det kan vara men hittar inget som sitter löst lr nåt, å högtalaren är ordentligt fastsatt!

sen dörrhögtalarna, diskanter sitter det i nu, kan man sätta in annat å ta bort dom som sitter nere vid fötterna? å få int ebas och diskant i samma!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Miklen
16 november 2006
Tja..Haru kollat så grejerna sitter fast ordentligt..lossat plasten där nere allså.. ja hade problem me skrammel ja tog bort den och la in dämpmatta bakom högtalaren å kollade så allt satt fast..sen försvann det.. funder nu även på att ta bort plasten som e framför högtalaren i samband me att ja byter högtalare där.. antingen så blir d nån liten kickpanel å kanske 6,5 eller 6x9 eller så byter ja ut dom original 5,25 som sitter där (tror jag det är)

Sen klart man kan ersätta diskanten i dörren om man vill.. man kan ju såga upp lite större hål om man villha dit lite kraftigare grejer.. tänk på dämpningen även där..

2 672 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
Miklen skrev:
Tja..Haru kollat så grejerna sitter fast ordentligt..lossat plasten där nere allså.. ja hade problem me skrammel ja tog bort den och la in dämpmatta bakom högtalaren å kollade så allt satt fast..sen försvann det.. funder nu även på att ta bort plasten som e framför högtalaren i samband me att ja byter högtalare där.. antingen så blir d nån liten kickpanel å kanske 6,5 eller 6x9 eller så byter ja ut dom original 5,25 som sitter där (tror jag det är)

Sen klart man kan ersätta diskanten i dörren om man vill.. man kan ju såga upp lite större hål om man villha dit lite kraftigare grejer.. tänk på dämpningen även där..

får ta å skaffa dämpmatta å kolal om det hjälper då! har också funderingar p å sätta nåt typ andra 5,25er eller nåt annat där nere, för den ena låter spräckt,  men e inte riktigt säker än, har inte kollat!

va tror du på för högtalare i dörrarna då? funderar på något i 6,5" eller så! för d finns va!? sen kanske man ska bygga ut lite så man får plats med djupare högtalare? e d svårt? kan ja inte tänka att d ska vara men, lite tips skulle inte sitta fel!

å by the way! du e fan min idol Miklen!

MVH jonas

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Sök