21 september 2010
Trådstartare
Verkar som att min Honda CRX har någon form av elproblem. När stereon är aktiverad och jag sätter igång helljuset alternativt stänger av helljuset så blir radion helt tyst, för att få ljud igen måste jag trycka på en annan radiokanal eller trycka på det förval jag redan har. Den gamla stereon blinkade till och var tyst i ca 3 sekunder sedan kom ljudet tillbaka när jag skiftade mellan hel/halvljus. Det kan även hända att det sprakar till ifrån högtalarna om jag sätter igång vindrutetorkarna samt att bilens klocka nollställer sig lite till och från, verkar inte finnas något riktigt logik när den nollställer sig.
Så vad kan detta bero på? förra ägaren har förövrigt kopplat in extra lampor till helljuset, kan dessa på något sätt ha med felet att göra?
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!