8107
Sök

Förbannad!!!

1 738 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Satt nyss o kolla på en tråd här på garaget som hänger ut o hånar bla. medlemmar här på garaget sammt, blocket annonser om hur deras bilar ser ut! Jag skulle bli jävligt ledsen om min bil kom upp o hånades som det görs i denna tråd!

Men det jag blir arg över är att JAG skapade en tråd som hängde ut företag som säljer dåliga saker för inte allt förlänge sedan, just för att få fram så inte andra köper dessa saker även att företaget förhoppningsvis skulle se denna tråd o kanske börja fundera över vad dom säljer för kvalitet. MEN tråden togs bort och jag förstår väll det på 1 viss men det är väll ändo en jäkligt bra inehållande tråd! Men att sitta o kritisera, hänga ut FOLK och även total håna dom är godkännt???

Har jag inte rätt annser ni? Och hur F*N tänker ni moderatorer när ett sånt här dilemma kommer upp?????????????
Senast redigerat av 940RDALLE (21 september 2010)

Muttley
21 september 2010
Ja är du inte nöjd så starta du ett forum där du kan hänga ut företagare som har noll chans att försvara sig. vissa är nöjda vissa inte.

Blocket annonserna läggs ju upp för de är så jävla roliga att läsa.

Du lär nog få en varning eller så om du fortsätter lägga upp gnälletrådar i allmänt kategori och har värdelösa rubriker..

bli nu inte förbannad på mig, jag talar om verkligheten.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 september 2010
håller med din 940rdalle, men lagen säger väl att man inte får hänga ut företag på ett sådant sätt på ett forum tror jag.. Men jag håller helt med dig, ibland undrar man hur vissa pesoner tänker smile

183 Inlägg
21 september 2010
Sverige är ett fritt land. Med tryckfrihet.
folk får tycka och säga hur mycket (nästan) vad de vill.

1 738 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
håller med din 940rdalle, men lagen säger väl att man inte får hänga ut företag på ett sådant sätt på ett forum tror jag.. Men jag håller helt med dig, ibland undrar man hur vissa pesoner tänker smile

Tack äntligen någon som fattar!!

956 Inlägg
21 september 2010
poont skrev:
Sverige är ett fritt land. Med tryckfrihet.
folk får tycka och säga hur mycket (nästan) vad de vill.

Skillnaden är att man kan bli straffad i efterhand för det man säger.

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 september 2010
På vilket sätt hänger man ut folk genom att länka till annonser vem som helst kan hitta?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 september 2010
Det känns ju mer KRÄNKANDE att man hånar en viss person som kanske lägger ner timmar på o försöker få bilen snygg med en stram budget eller en annan stil än va andra tycker. Ett företag är ju ett företag, levererar dom dåliga saker eller har en värdelös support är det väl upp till dom? Man borde ju få säga vad man själv tycker om företaget och berätta om vad man fick för produkter som kanske var rent skit allt för att upplysa folk så de kanske inte går i samma "fälla", eller är jag ute och cyklar?

Hänga ut en människa så där är ju och KRÄNKA, vilker jag tycker är åt helvete även om man själv tycker det ser förjävligt ut, så behöver jag inte hänga ut dennes bil för det.

7 283 Inlägg
21 september 2010
Hahaha, stackars dig som blir ledsen av andras åsikter....
Läs inte tråden då?!

Åsikter om företag kan göra stor skada, att någon tycker att din bil ser ut som skit gör inte mer än att du känner dig lite nere....

1 738 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Ja är du inte nöjd så starta du ett forum där du kan hänga ut företagare som har noll chans att försvara sig. vissa är nöjda vissa inte.

Du lär nog få en varning eller så om du fortsätter lägga upp gnälletrådar i allmänt kategori och har värdelösa rubriker..

Gnäll vet jag inte? tycker rätt ska vara rätt jag hänger ut företag, andra personligt! vad är skilldnaden? det är väll bara för företaget att bli medlem på garaget då och skriva tillbaka? Dom är nog inte hjälplösa! Sen ska väll dom få veta vad dom säljer för skit, och här sitter folk inne på info som vet deras bristande produkter, tycker inte du det är schyst att dom får veta det? I mitt fall vart jag ju blåst på det jag beställde, sakerna var färdig tilvärkade jag betallade full pris ska inte det vara 110% passfor då ? jag fick göra om allt istället!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 september 2010
Är väl företagets fel om de levererar riktiga skit prudukter? Det är ju annars mobbing att hänga ut någon användare här med dennes bil. Precis som i skolan eller på arbeten så är det mobbing, ägaren blir ju kränkt. Jag skulle inte vilja bli det. Visst alla gillar inte mina bilar, men jag vill inte för det bli uthängd i en tråd där alla användare skriver kränkande kommentarer osv.

Muttley
21 september 2010
Funkiee skrev:
Det känns ju mer KRÄNKANDE att man hånar en viss person som kanske lägger ner timmar på o försöker få bilen snygg med en stram budget eller en annan stil än va andra tycker. Ett företag är ju ett företag, levererar dom dåliga saker eller har en värdelös support är det väl upp till dom? Man borde ju få säga vad man själv tycker om företaget och berätta om vad man fick för produkter som kanske var rent skit allt för att upplysa folk så de kanske inte går i samma "fälla", eller är jag ute och cyklar?

Hänga ut en människa så där är ju och KRÄNKA, vilker jag tycker är åt helvete även om man själv tycker det ser förjävligt ut, så behöver jag inte hänga ut dennes bil för det.

Se de från verkligheten..

Företag är företag, personerna är personer.
Garaget är skitbra på de vis att de skyddar företag som inte är kända som svartlistat och sådant skit.

Om ett företag råkar göra ETT misstag, och en kund blir missnöjd och skriver de på tex garaget där faktiskt mycket bilfolk tittar, då förlorar företaget 10 gånger mer kunder. Medans nöjda kunder ALDRIG skriver om det.  Tänk på det.

1 738 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Är väl företagets fel om de levererar riktiga skit prudukter? Det är ju annars mobbing att hänga ut någon användare här med dennes bil. Precis som i skolan eller på arbeten så är det mobbing, ägaren blir ju kränkt. Jag skulle inte vilja bli det. Visst alla gillar inte mina bilar, men jag vill inte för det bli uthängd i en tråd där alla användare skriver kränkande kommentarer osv.

Exakt!!!!! det är kränkande!! det är det inte vissa förstår på den här tråden, och vad är då skilldnaden på min tråd och denna? bara för att man har en ful bil här på garaget, blocket m.m så ska det ju inte tillåtas att bli kränkt för det. antingen är det ju en nära vän som hängs ut eller en bil man känner igen i närområdet

Men bra sagt funkiee

Muttley
21 september 2010
940RDALLE skrev:
tkd_rille skrev:

Gnäll vet jag inte? tycker rätt ska vara rätt jag hänger ut företag, andra personligt! vad är skilldnaden? det är väll bara för företaget att bli medlem på garaget då och skriva tillbaka? Dom är nog inte hjälplösa! Sen ska väll dom få veta vad dom säljer för skit, och här sitter folk inne på info som vet deras bristande produkter, tycker inte du det är schyst att dom får veta det? I mitt fall vart jag ju blåst på det jag beställde, sakerna var färdig tilvärkade jag betallade full pris ska inte det vara 110% passfor då ? jag fick göra om allt istället!

Skriv en blogg kommer snart en moderator skriva till dig. Tyvärr men så är de här. Om du inte är nöjd så skriv de i KATEGORI ÅSIKTER OCH TIPS. Inte i allmänt.

1 738 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Funkiee skrev:

Se de från verkligheten..

Företag är företag, personerna är personer.
Garaget är skitbra på de vis att de skyddar företag som inte är kända som svartlistat och sådant skit.

Om ett företag råkar göra ETT misstag, och en kund blir missnöjd och skriver de på tex garaget där faktiskt mycket bilfolk tittar, då förlorar företaget 10 gånger mer kunder. Medans nöjda kunder ALDRIG skriver om det.  Tänk på det.

Men det är ju just det min tråd handlade om! Att andra som haft problem med samma produkt samt företag ska få ytra sig o även få företaget att inse att det är skit grejer de säljer. även att det skrivs här på en tråd så går ju även snacket så jag ser ingen skilldnad? samma att det hängs ut folk, snacket går ju ändo! Men varför skulle inte jag få ha kvar min tråd när det finns en likadan tråd? tråden som visar de " fula" bilarna kanske får stora problem att sälja dom istället? Finns ju absolut ingen skildnad mellan trådarna?????????

1 738 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
tkd_rille skrev:
940RDALLE skrev:
tkd_rille skrev:

Skriv en blogg kommer snart en moderator skriva till dig. Tyvärr men så är de här. Om du inte är nöjd så skriv de i KATEGORI ÅSIKTER OCH TIPS. Inte i allmänt.

Viste inte att det fans en sån kategori! då får dom gärna flytta tråden om de ser detta!

Muttley
21 september 2010
940RDALLE skrev:
tkd_rille skrev:
940RDALLE skrev:

Viste inte att det fans en sån kategori! då får dom gärna flytta tråden om de ser detta!

Nu vet du. Inget som enbart du gjort fel med. ALLA gör de felet. De blir medlemmar och bara skriver men skiter i just att läsa regler och tips och kollar runt i forumet hur de ser ut och är utformat. Se mig som din hjälp istället för att jag trycker ner. Lätt att de blir fel när de enbart är bokstäver man läser  big_smile

1 738 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Det hängs ju ut biltema i en tråd på bra o dåliga grejer! Kan nån förklara varför det är godkännt då? Alla invändnigar tyder ju på att min tråd skulle få vara kvar! Jag har ju samma innehåll fast med ALLA företag!!!!!!

1 738 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
tkd_rille skrev:
940RDALLE skrev:
tkd_rille skrev:

Nu vet du. Inget som enbart du gjort fel med. ALLA gör de felet. De blir medlemmar och bara skriver men skiter i just att läsa regler och tips och kollar runt i forumet hur de ser ut och är utformat. Se mig som din hjälp istället för att jag trycker ner. Lätt att de blir fel när de enbart är bokstäver man läser  big_smile

Ja det tackar jag även för, men du förstår väll mig lite med, känns som det vart ett världsproblem över detta! Men jag tyckte att detvar fel av moderatorn att ta borttråden bara som handlade i princip mänga andra trådar här! Och jag som handlar mycket trim, styling förövrigt till mitt projekt skulle jag gärna vilja veta vilka bristande produkter företag säljer, så det inte blir nu som senast att jag får stå o göra om grejerna när jag har en deadline för att visa upp bilen till utställningar m,m

8 928 Inlägg
21 september 2010
Inlägget passar möjligen som blogg och inlägget är i fel forum + att rubriken inte följer reglerna så vi låser med hänvisning till.
§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.

§13 Vett och etikett
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök