Har en fråga till er som smällt era stylade bilar. Hur behandlade försäkringsbolaget erat ärende när ni krockat och haft annat kjolpaket, fälgar, stötdämpare och andra ickeorginal-delar på bilen?
Vad jag har hört så ersätter dem med orginaldelar i de felsta fall? När det gäller fälgar brukar dem ersätta med vad de fälgar man hade skulle kostat beggade.
Tja! Min är ju inte speciellt stylad men när jag fick en lindrigare smäll fick jag allt ersatt trots att sänkningsfjädrar, eftermarknadsfälgar och lite fetare däck var inblandat
Har man kvitto på delarna så ersätter dom det. När min audi vart sönderslagen och dom tog sakerna av värde, så fick ja tillbaka allt pga ja hade kvitto på allt, baslåda/slutsteg, luftfilter och annat skit som låg i bagaget. Beror väl på vilket bolag man har
Har man kvitto på delarna så ersätter dom det. När min audi vart sönderslagen och dom tog sakerna av värde, så fick ja tillbaka allt pga ja hade kvitto på allt, baslåda/slutsteg, luftfilter och annat skit som låg i bagaget. Beror väl på vilket bolag man har
Det är skillnad på saker som sitter på bilen än vad som ligger i den.. det är två helt olika saker..
Njaaa... Sanning med modifikation. Det är alltid bäst att kontrollera vad DITT försäkringsbolag säger om tilläggsprodukter på bilen. Vet att mitt bara tar upp till 25k ink fälgar...
I love being a nobody - because nobody is perfect.