8106
Sök

Ni som krockat era stylade bilar, hur gick försäkringsbolaget tillväga?

denkz
323 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Tja!

Har en fråga till er som smällt era stylade bilar. Hur behandlade försäkringsbolaget erat ärende när ni krockat och haft annat kjolpaket, fälgar, stötdämpare  och andra ickeorginal-delar på bilen?

Vad jag har hört så ersätter dem med orginaldelar i de felsta fall? När det gäller fälgar brukar dem ersätta med vad de fälgar man hade skulle kostat beggade.

Men jag undrar hur dem gjorde i era fall?

1 224 Inlägg
20 september 2010
Tja!
Min är ju inte speciellt stylad men när jag fick en lindrigare smäll fick jag allt ersatt trots att sänkningsfjädrar, eftermarknadsfälgar och lite fetare däck var inblandat smile

i-vtec Do you?

716 Inlägg
21 september 2010
Har man kvitto på delarna så ersätter dom det. När min audi vart sönderslagen och dom tog sakerna av värde, så fick ja tillbaka allt pga ja hade kvitto på allt, baslåda/slutsteg, luftfilter och annat skit som låg i bagaget. Beror väl på vilket bolag man har

denkz
323 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Okok tack för svar! Om bilen är köpt i det utförande som den är i så har man ju inga kvitton på var sak för sig. Speciellt inte om den är import.

Vore tacksam om fler som varit med om att krocka sin stylade ögonsten kunde skriva hur det gick för dem smile.

3 059 Inlägg
21 september 2010
Krist skrev:
Har man kvitto på delarna så ersätter dom det. När min audi vart sönderslagen och dom tog sakerna av värde, så fick ja tillbaka allt pga ja hade kvitto på allt, baslåda/slutsteg, luftfilter och annat skit som låg i bagaget. Beror väl på vilket bolag man har

Det är skillnad på saker som sitter på bilen än vad som ligger i den.. det är två helt olika saker..

1 122 Inlägg
22 september 2010
Allt som är "fast skruvat" går på bilförsäkringen ligger verktygslådan i bilen är det hemförsäkringen (Folksam)
Senast redigerat av ValP2k (22 september 2010)

gasa nu foer faen!

denkz
323 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
ValP2k skrev:
Allt som är "fast skruvat" går på bilförsäkringen ligger verktygslådan i bilen är det hemförsäkringen (Folksam)

Gäller det om man krockat också eller bara när det blir stulet ?

Finraggare
2 381 Inlägg
22 september 2010
Njaaa... Sanning med  modifikation. Det är alltid bäst att kontrollera vad DITT försäkringsbolag säger om tilläggsprodukter på bilen. Vet att mitt bara tar upp till 25k ink fälgar...

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Sök