2627
Sök

Tips på material, modifiering av instrumentbräda

84 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Okej jag tänkte göra om lite invändigt i min bil men rent ut sagt så det jag vill göra ska vara rätt simpelt och tänkte bara bolla idee med folk om jag måste gå hardcore och göra det super avancerat.

Jag tänkte börja med att göra om instrumentbrädan, japp det ska in någon extra högtalare. MEN jag ska för det första placera dit lite detaljer. Då är min fråga. måste man plasta dit dessa detaljer eller kan man fästa dem på annat enklare sätt och sen bara lägga exempelvis glasfiberspackel eller liknande?

Att undvika plastning är rätt skönt i mitt läge just nu..

Tips och tricks tas gärna emot.

Om ni vill ha mer ingående info så kan det ges men jag vill ju inte avslöja för mycket ändå tongue

Tack i förhand!

84 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
flockning är snyggt och det är självklart en tanke. men först ska detaljerna dit med spackling etc. kan ju inte göra sånt efter den är flockad tongue

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
20 september 2010
varför inte plasta?

ett alternativ är ju att gjuta löstagbara "hållare" och kapa ur undertill och skruva fast hållarna när du väl klätt dem.

tejpa in där du vill ha högtalarna med silvertejp.
fäst baffeln du gjort i trä med tex smältlim i rätt vinkel.
dra över t-shirt/fleece och lägg på polyester.
spackla slipa och klä smile

84 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
jodå. ljudet är inga problem. dem sitter redan på plats. men anlednignen till att jag vill slippa plasta är för det är rent ut sagt för mycket jobb för denna bilen. det är en bil jag har att köra med och hämta saker, till jobb etc. så detta var bara en dum idee som tänkte jag skulle göra. tänkte jag ska få in ett par döskallar i instrumentbrädan så det ser ut att dem kommer ut ur brädan.. så spackel ska göras.  kanske räcker att man limmar dit dem och sen bara glasfiber spacklar..

84 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
har dock fått ett annat bekymmer nu.

Hitta ett par döskallar som skall fästas på min instrumentbräda. Men dessa döskallar var vädigt mjuka i materialet, alltså om ni tänker er en Pet flaska så kan man trycka in den och den går ut igen om man tvingar ut. den är mjukar dock än plast så min gissning är att det är någon silikon material.

Hur kan jag då får dessa att bli hårda, testa med fogskum med funka inte så bra som jag hoppats, fäster polyester kanske på detta material tro?

Sök