7124
Sök

Enkät: Miljödiesel

24 september 2010
Trådstartare
Vi är en liten projektgrupp som skulle vara oerhört tacksamma om ni kunde hjälpa oss lite smile vi behöver lite svar på 5 frågor ang miljödieseln, spelar ingen större roll om ni har erfarenhet av det eller inte, alla svar är välkomna..

tack på förhand..

www.easysurvey.se/surveys/6v0ap/

ps. tar MAX 20 sekunder ds.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
24 september 2010
Varför finns inte alternativet "riktig diesel med nåt som helst energivärde" som alternativ bland föredragna bränslen? big_smile

Dieseln som finns på mackarna redan idag är ju ett skämt.
Ett bränsle som gör att motorn går som den ska och förbränns ordentligt måste vara bättre än det blasket som vi kör på idag, som omvärlden kallar för "miljövatten". Dessutom sjunker förbrukningen avsevärt med riktigt bränsle...

Ett stor maskintillverkare ute i världen som jag utelämnar namnet på jämförde riktig diesel med med vårt blask och deras maskin tappade flera hundra hk på vårt "miljövatten".
Då kan motorn omöjligt gå som den ska, vilket troligen ger mer oförbränt bränsle och partiklar i avgaserna ut i luften som följd.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 september 2010
Done! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

24 september 2010
Trådstartare
detta är en "plojenkät" som vi har med när vi tränar på att skriva rapporter smile så därför tog vi de större använda bränslena + vårat bränsle, miljödiesel.

därför blev tyvärr dieseln utelämnad, sry smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
24 september 2010
Vad mycket enkäter man nu ska svara på, gemensamt är att det alltid går till ett okänt/anonymt syfte där enkätskaparen inte har något som helst intresse i forumen han/hon postar dessa i. Jag skulle vilja kalla detta för enkätattacker och likställa dom med trådarna som skapades för ett par år sedan när man försökte värva folk till gratis spel/märkliga sidor där dom som värvade ofta fick något för varje värvad medlem.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

24 september 2010
Trådstartare
till slash:
vad våra personliga intressen ligger runt bilar hör inte till våran enkät..
detta är våran lärare som bett oss skapa en rapport ang dieseln och vi försöker skapa en bra rapport som vi kan vara nöjda med..
sen om vi har nån bilfantast eller inte i gruppen hör väl inte hit?

då enkäten och rapporten rör fordon och drivmedel så kände vi att vi bör vända oss till ett ställe där de finns folk som vet vad de snackar om, å då vända vi oss hit då vi vet att detta är ett kunnigt forum..

ingen tvingar dig att göra dessa enkäter och då vi skapa en rubrik som klart å tydligt säger enkät och vad den rör sig om så behöver du väl inte läsa eller göra den om du inte vill?

vi är mycket tacksamma för er som ger svar på detta, underlättar för bra betyg om några veckor smile

1 422 Inlägg
24 september 2010
Svarat smile Men tycker ni borde haft med någon från om vanlig diesel vs miljödiesel också för sakens skull smile

Hur som helst, lycka till med betyget!

Sök