3083
Sök

Alpine huvudenhet.. Vilken är bäst?

You don´t need eyes, you need a vision
62 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
Tjenare peeps
Jag är sugen på att köpa ny mp3/huvudenhet till bilen och hade väl tänkt att lägga runt 3-4 tusen kanske lite till

Och nu kommer frågan vilken tycker ni blir bäst för att få ut de klaraste/renaste ljudet för dom pengarna
Och de skadar ju absolut inte om den har en grym design också big_smile
Jag ska köra låda och hela rasket med den och vill gärna ha så man kan göra inställningar från huvudenheten (om de går)
USB är ett krav
bluetooth är meriterande wink

jag har surrat lite med polare och dom säger att alpine har den bästa huvudenheten och spelar sjukt rent

har ni några andra förslag så "bring it on" jag vill höra dom alla så kan jag ju välja och vraka wink

"Im As Confused As A Hungry Babie In A Topless Bar"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 september 2010
Kenwood BT60u innehåller allt det du vill ha och låter dessutom riktigt bra! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
25 september 2010
Alpine 117Ri har det du söker förutom priset isf, men dem är trevliga, funkar med ipod,iphone,usb och har lite tidskomp o delningsfilter i spelaren.
http://www.safensound.co.uk/catalog/images/cda-117ri.jpg
http://www.ljudia.se/images/products/size-10/padding-00/02/alpine-cda-117ri-p10421.jpg
Senast redigerat av Frippe_L (25 september 2010)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

6 851 Inlägg
25 september 2010
ChriZtoffer skrev:
Kenwood BT60u innehåller allt det du vill ha och låter dessutom riktigt bra! smile

Får hålla med..samt att man får endel pengar som man kan lägga på annat kul smile
(kanske är lite partisk roll )

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 september 2010
Jag är inte partisk, jag rekommenderar bara det jag har bra erfarenhet av. smile Okej nu har jag inte testat just BT60 men föregångaren (utan bluetooth dock) sitter i min bil som används dagligen och jag är mer än nöjd med den för det priset! Dock så har jag lite synpunkter på den såsom EQn och känslan i knapparna, men ska man ha nåt bättre så passerar man 4k rätt så rejält...

Saab 9-3SC {SQ-edition}

62 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
ok låt oss säga att kenwood modellen är bättre än alpine wink.. spelar den KLART/RENT? jag har en polare som har en http://www.pricerunner.se/pl/121-120239 … 305-priser eller liknade och den låter sjukt bra när han spelar med orginal ljud ifrån sin volvo 945:a.. och de måste ju bero på huvudenheten eller?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 september 2010
Ja Kenwoods maskiner låter bra, mycket bra. Vist finns det dom som låter bättre men då drar priset som sagt iväg, speciellt om man vill ha med usb och sånt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 851 Inlägg
26 september 2010
Nja, jag skulle inte säga att Kenwood är bättre än Alpine spelaren. De är nog lika bra, men till fördel att Kenwood är något billigare.
BT60 och KDC 6047 låter väldigt bra för de pengarna.

Den IDA maskinen du länka till är väl så vitt jag enbart för USB..alltså inga skivor. Där har även Kenwood en motsvarighet, KIV-700 (3295:-)

62 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
ja KIV-700 såg ju helt ok ut för de priset big_smile men har den delningsfilter i spelaren då som alpine har i sina bättre?
Spelar den lika bra och klart/rent som alpine gör?

6 851 Inlägg
26 september 2010
Den KIV har delningsfilter, tidskomp EQ m.m. Ljudmässigt så låter den, via USB, bättre än vad Kenwoods syskonen gör (BT60, KDC 6047 mf.)
Som jag skrev ovan, tror varken den är bättre eller sämre ljudmässigt än vad en Alpine 117Ri är.
Jag har ej haft möjlighet att testa denna maskin med samma kringutrustning.

62 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
oki nu är jag inte så jätte bra på billjud men vad är tidskomp?
ja de som kanske man skulle sakna är ju att de inte är nån cd på den men samtidigt så kan de ju vara skönt att slippa ha en massa cd skivor liggandes i bilen..
de lutar ju åt KIV-700 faktiskt..
ska sätta mig och läsa lite om den och kika på youtube på olika menyer osv innan jag bestämmer mig wink
sen skriver jag om de blev den lr inte

6 851 Inlägg
26 september 2010
Tycker du ska läsa på Kenwood.se om du vill ha fakta om den. Vill du se en live så ta dej till en Kenwood ÅF. Att kolla på tuben och sånt anser jag vara ite "fel" om man nu vill skaffa sig en vettig huvudenhet.

Sök