Byta delar av avgasrör på Audi coupe 2,8E V6? Hur gå till väga?

linkus
25 september 2010 · 55 Inlägg

Tjenare!

Jag har mig ett problem det läcker och går sönder mer för varje dag som går... precis innan katten på vänster sida, där har jag svetsat ihop röret som var helt av(!!) sedan så börjar det spricka och ha sig precis vid fästet innan katten. har försökt med avgasbandage och trixat men det serut som om det bara spricker mer.

Så till mitt dilemma, när vi monterad bort första delen av röret, efter grenröret så gick en bult av... sjukt nice (NOT), så därför undrar jag om det är ett helvette att plocka av grenröret och försöka fixa nya bultar samt att försöka skaffa mig ett nytt rör som går från grenrör till katt.

Vart kan jag isf få tag på kanske begagnade grenrör osv till min stackare smile

Tack så mycket på förhand. Hoppas ni förstår vad jag menar.


//Linkus

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
saftarN
26 september 2010 · 249 Inlägg

kolla på laga.se smile där finns det säker beggade grenrör till din ådi

keep calm and let it scrape
linkus
27 september 2010 · 55 Inlägg

saftarN skrev:
kolla på laga.se smile där finns det säker beggade grenrör till din ådi

kalas ska kolla där tack så mycket smile

ingen annan som har några tips, eller kanske har gjort ingrepper själva?

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 september 2010 · 2 405 Inlägg

Var försiktig när du skruvar med grenröret, vi fick en bil ägaren innan vridit av bultarna och de e inte kul o borra ur rästerna när du ska sätta dit nya.. vi jobbar en hel del med de så de gick bra men inte någon som är lätt att göra och inget jag rekomenderar all labba med lätt att borra i toppen.

Avgas system finns på bildelsbasen.se / laga.se många demonterar detta och säljer.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
linkus
27 september 2010 · 55 Inlägg

psyco skrev:
Var försiktig när du skruvar med grenröret, vi fick en bil ägaren innan vridit av bultarna och de e inte kul o borra ur rästerna när du ska sätta dit nya.. vi jobbar en hel del med de så de gick bra men inte någon som är lätt att göra och inget jag rekomenderar all labba med lätt att borra i toppen.

Avgas system finns på bildelsbasen.se / laga.se många demonterar detta och säljer.

Kalas! jag kommer att ta det riktigt piano, problemet är juh att jag vill få det ordentligt gjort, tyvärr lär la det kosta hur mycket som hällst om jag lämnar in den för att någon verkstar skall göra det...

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang