3067
Sök

Inspelning utav 2st kicker L5or även låd bygge och inkoppling

45 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Hejsan jag har köpt detta kit http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318545
, jag undrar över hur länge och hur man skall spela in grejorna, även hur lådan skall byggas i en mercedes w124 combi, och även hur man skall koppla basarna och om ni har några allmänna tips om resten av saker så som vad jag ska använda för högtalare till framsystemet osv.
Om det behövs några extra batterier eller likande

Mvh Pontus
Senast redigerat av Piibii (22 september 2010)

45 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa ?

4 074 Inlägg
23 september 2010
Piibii skrev:
, jag undrar över hur länge och hur man skall spela in grejorna, även hur lådan skall byggas i en mercedes w124 combi, och även hur man skall koppla basarna och om ni har några allmänna tips om resten av saker så som vad jag ska använda för högtalare till framsystemet osv.

Mvh Pontus

Me risk för att göra bort mig nu så säger jag så här!
väldigt knepig kombination de där,basarna har dubbla 2ohms spolar som man kan koppla i 2 eller 0.5ohm och steget är 1ohm stabilt....

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
23 september 2010
BJonsson skrev:
Piibii skrev:

Mvh Pontus

Me risk för att göra bort mig nu så säger jag så här!
väldigt knepig kombination de där,basarna har dubbla 2ohms spolar som man kan koppla i 2 eller 0.5ohm och steget är 1ohm stabilt....

Till normal ström bank så funkar det steget bättre i 2ohm till de basarna. Jag har provat bägge och det här låter bäst.

Skicka ett mail till oss så hjälper vi dig med både låda och inkoppling!

MVH//Björn
Senast redigerat av dbakuten (23 september 2010)

45 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Okej, jo hade tänkt koppla i 2ohm, Hur länge är inspelnings tiden på dom ?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
23 september 2010
Piibii skrev:

finns inget generellt timtal. du kan kräma på ganska ordentligt även från början. gå efter örat och lyssna om det låter illa eller konstigt. låter det illa så får du sänka. börja med att ställa steget på minimum och jobba dig uppåt lite i taget.

MVH

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
23 september 2010
Piibii skrev:

De första 3-4 timmarna är störst skillnad sen blir det lite bättre för varje timme till ca 40-50 timmar.

MVH//Björn

45 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Okej fint smile någon som har testat det steget och dom basarna tänkte på någon grund inställning eller så

45 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Okej fint smile någon som har testat det steget och dom basarna tänkte på någon grund inställning eller så

21 761 Inlägg
24 september 2010
dbakuten skrev att de kunde de hjälpa dig med både låda och inkoppling, då får du säkert råd angående rätt injustering av steget. smile

45 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Dbakuten svarar ju knappt aldrig på mail då jag skriver.

451 Inlägg
27 september 2010
Dra iväg ett PM till han här då. Då gissar jag på att han svarar varje gång han är inloggad.

Sök