5342
Sök

Hjälp att koppla in 1 din dvd spelare

3 187 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
hejsan skulle vilja ha lite hjälp att koppla in min DVD spelare, bilder på hur Dvden ser ut finns i mitt galleri,
de sladdar som jag undrar var de ska in är:

- lågnivå kabeln som går till slutsteget i bagaget.
- antenn kabeln
- vart man kopplar in extra skärmar.
vad är de övriga sladdarna till?

sen undrar jag även om det är något annat man ska tänka på när man kopplar in en dvd spelare i bilen?
kan ju inte vara så stor skillnad mellan att koppla in en cd spelare och en dvd, eller?

stort tack för snabba svar.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 september 2010
Lågnivån kopplas på antingen "Front RCA Pre-out" eller "Rear RCA Pre-out" beroende på vad steget driver. Antennkabeln kopplas till "Radio Aerial Input". Extra skärmar kopplas till "Video Output".

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 187 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Lågnivån kopplas på antingen "Front RCA Pre-out" eller "Rear RCA Pre-out" beroende på vad steget driver. Antennkabeln kopplas till "Radio Aerial Input". Extra skärmar kopplas till "Video Output".

okej, steget är ett 5 kanals steg, den driver alltså både fram och bakhögtalarna+ baslådan i min bil, vilken ska jag koppla till då?
ska även koppla in backkamera i bilen, vart ska den in?
är det något mer man ska tänka på när man kopplar in en dvd i bilen?

stort tack för svaret:)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 september 2010
Då kör du både "Front RCA Pre-out" och "Rear RCA Pre-out", kanske även går att använda "Audio Output" men är inte säker. Backkameran ska in på antingen "Reversing" eller så "Video Input".

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 187 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Då kör du både "Front RCA Pre-out" och "Rear RCA Pre-out", kanske även går att använda "Audio Output" men är inte säker. Backkameran ska in på antingen "Reversing" eller så "Video Input".

okej, hur ska jag kunna köra på både "Front RCA Pre-out" och "Rear RCA Pre-out" har ju bara en lågnivå?
ska jag sätta Y-ssplit mellan lågnivå och dvd?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 september 2010
Du sa ju nyss att du har ett 5-kanals steg som du kör till både fram och baksystem + sub? Då bör du ju ha iaf två par lågnivåkablar dragna för att kunna utnyttja funktionerna i spelaren.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 187 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Du sa ju nyss att du har ett 5-kanals steg som du kör till både fram och baksystem + sub? Då bör du ju ha iaf två par lågnivåkablar dragna för att kunna utnyttja funktionerna i spelaren.

nej jag kör på y-splitt i änden på lågnivå kabeln vid steget?

Sök