Bytte rattnav på min volvo 740 förra veckan för att kunna montera sportratt. När jag monterat på nya navet så gnisslar det lite när jag svänger och den känns lite trögare också.
Har prövat monterat om den för att se om det skulle hjälpa men det gjorde det inte.
Så vad är det som är fel? ska man slipa till nåt? Smörja in nåt?
Skulle vara tacksam för svar då det är rätt irriterande moment Med orginal ratten hade jag inga av dessa problemen
Klart det går trögare när man har mindre ratt. kan vara släpkontakten till tutan som bråkar, testat att smörja den med nått bra fett som även leder bra?
Klart det går trögare när man har mindre ratt. kan vara släpkontakten till tutan som bråkar, testat att smörja den med nått bra fett som även leder bra?
alltså tänkte du själva tutknappen den biten eller bak på navet där jordningen är för tutan? För själva knappen är ju i mitten och snurrar runt med navet För jag behöver inte ens dra fast navet för att höra att det gnisslar när man juckar navet sidleds
och det med trögare känns som den ligger på eller nåt, dock gör det inte så mycket för mycket trögare är den inte men gnisslet är jobbigt