Nybilsgaranti SKODA FABIA TDI - 08

Rambomyran
29 september 2010 · 15 Inlägg

Hej, Jag har en Skoda Fabi TDI -08. Som haft återkommande fel med "kabelhärvan/styrbox?" Iaf jag har haft bilen inlämnad 4ggr pga samma fel! Nu lämnade jag in den i förrgår igen! alla varningslampor blinkar som i en julgran och bilen kan få för sig att dö. jag undrar nu efter den 4 gången på bilfirman. hur länge ska man behöva stå ut med återkommande fel? har jag ingen som helst rätt till att tex häva bilköpet få en ny bil eller ngn som helst garanti? Det finns ju fortfarande nybilsgaranti på bilen.

Mvh

Turbomotor volvolover
29 september 2010 · 667 Inlägg

jag vet inte riktigt , men jag tycker du borde få en ny bil lr att dom ger dig en bil som fungerar tills dom löst problemet.

Rambomyran skrev:
Hej, Jag har en Skoda Fabi TDI -08. Som haft återkommande fel med "kabelhärvan/styrbox?" Iaf jag har haft bilen inlämnad 4ggr pga samma fel! Nu lämnade jag in den i förrgår igen! alla varningslampor blinkar som i en julgran och bilen kan få för sig att dö. jag undrar nu efter den 4 gången på bilfirman. hur länge ska man behöva stå ut med återkommande fel? har jag ingen som helst rätt till att tex häva bilköpet få en ny bil eller ngn som helst garanti? Det finns ju fortfarande nybilsgaranti på bilen.

Mvh

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Rquired Allmänt envis
29 september 2010 · 12 512 Inlägg

Ring konsumentrådgivaren (Heter det så?) i din kommun och fråga, har för mig det finns något om "Säljaren har tre försök på sig för reparation" men vet inte om det gäller bilar med. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
twin_cam Smålänning
29 september 2010 · 7 877 Inlägg

Rquired skrev:
Ring konsumentrådgivaren (Heter det så?) i din kommun och fråga, har för mig det finns något om "Säljaren har tre försök på sig för reparation" men vet inte om det gäller bilar med. smile

Ska gälla bilar med vad jag fått förklarat för mig.
Prata med konsumentrådgivaren du, och fixa gärna ett papper eller be dom ringa och prata med firman om du inte löser det själv.

SÅ ska det inte vara.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang