2815
Sök

Volvo 244 1991 (ni får kolla länken längst ner på sidan där är lite bilder)

from reftele
180 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Hej heter Filip Svensson, håller på och grejar med en volvo 244 Gl FRÅN 1991.
köpte bilen för 7500kr av en nisse:P, direkt när bilen var hemma så började jag med att riva ut den.

Saker som ska göras: lacka om den, bygga bur, bygga sugmotor ca 200hk, bygga bra väghållning.

Målet med bilen: få en rolig förstabil och ha den till att köra lite kona med och även kunna sladda lite grusväg med hehe.

saker jag håller på med just nu: skrapar underredsmassa, har tagit bort saker undertill för blästring,

ska införskaffas inom kort: Väghållning,s satts från chassie.se köpa riktiga rallybussningar, folkracebur från rallyimport.se, det första jag gör just nu är att bygga chassit först

Karossen: ska få ett rally stuk med grupp-a vinge och breddade plåtfälgar:)

Lack: blir nog antagligen orgrinal grå eller silver (får se är inte aktuellt just nu)

Invändigt: Bur rallystolar volvo R sportratt.

chassie: antingen orgrinal 1030 bakaxel elelr så är jag så busig så jag köper en 1031 om jag får tag i en, rejäla stötdämpare, svetsa "dubbelplåten" sägst att bilen blir styvare då, lacka allt under.

jag har 2år på mig så jag har inte så brottom, Ge GÄRNA FÖRSLAG PÅ DELAR OCH ERA IDEER OCH SKRIV GÄRNA KOMMENTARER. MVH Filip smile ni kan kolla in bilen på min sida, vet inte hur man laddar upp bilder här sad här kommer lite bilder!! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=985348
Senast redigerat av volvofille1 (1 oktober 2010)

5 111 Inlägg
from reftele
180 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
kan bli kul

tackar smile

from reftele
180 Inlägg
from reftele
180 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=985348    MER BILDER KOMMER SNART!!! har blästrat en heldel ska beställa hem saker snart som bussningar, stötdämpare och dyligt, har en ny diff på gång från en volvo 760, är troligen slungdiff i den, önska mig lycka till! smile skriv gärna kommentarer tack! mvh!

Sök